Compania spaţială a lui Jeff Bezos, Blue Origin, a câştigat un mult râvnit contract din partea NASA pentru construcţia unui modul capabil să transporte astronauţi la suprafaţa Lunii şi înapoi pe orbita selenară, conform unui anunţ făcut vineri de NASA, transmite Reuters.
Decizia NASA îi va conferi agenţiei spaţiale americane o a doua soluţie pentru transportul astronauţilor de pe orbita selenară la suprafaţa satelitului natural al Terrei, în cadrul programului spaţial Artemis, după ce prima alegere pentru această sarcină a fost compania SpaceX a miliardarului Elon Musk, care a primit un contract în valoare de 3 miliarde de dolari în 2021.
Revenirea astronauţilor pe Lună, folosind vehiculul spaţial Spaceship, construit de SpaceX, se va produce în cursul acestui deceniu.
Contractul încheiat cu Blue Origin are valoarea de 3,4 miliarde de dolari, conform NASA.
Blue Origin colaborează pentru construcţia modulului de aselenizare cu companiile Lockheed Martin şi Boeing, cu producătorii de software Draper şi cu compania de robotică Astrobotic.
Citeşte şi: Explozia rachetei SpaceX. Paradoxul reușitei lui Musk: Ratarea succesului
Spectaculoasa explozie care a avut loc pe 20 aprilie a.c., a rachetei Starship a companiei SpaceX, la numai câteva minute după lansare este cea mai recentă ilustrare a formulei de afaceri "eșecuri de succes" care servește companiei lui Elon Musk, au declarat joi experții.
În loc să vadă dezintegrarea incendiară a colosalului sistem Starship al lui Musk ca pe un eșec, experții au spus că pierderea dramatică a rachetei va contribui la accelerarea dezvoltării vehiculului.
Imaginile cu Starship care a intrat în vrie după ce a scăpat de sub control la aproximativ 30 de kilometri înălțime, în timp ce era montată pe racheta de propulsie Super Heavy, înainte ca acesta să explodeze, au făcut înconjurul lumii.
SpaceX a recunoscut că mai multe dintre cele 33 de motoare Raport puternice ale rachetei Super Heavy au funcționat defectuos în timpul ascensiunii și că racheta de rapel și Starship nu s-au separat așa cum au fost proiectate, înainte de explozia care a făcut praf uriașa instalație.
Dar directorii SpaceX, inclusiv Musk - fondatorul, directorul general și inginerul-șef al companiei de rachete cu sediul în California - au salutat zborul de testare pentru că a atins obiectivul major de a face vehiculul să decoleze, furnizând în același timp o multitudine de date care vor avansa dezvoltarea Starship.
Repetiția este mama succesului
Cel puțin doi experți în inginerie aerospațială și științe planetare care au vorbit cu Reuters au fost de acord că zborul de testare a adus beneficii.
"Acesta este un eșec clasic de succes al SpaceX", a declarat Garrett Reisman, profesor de inginerie astronautică la University of Southern California, fost astronaut NASA și, de asemenea, consilier senior al SpaceX.
Reisman a calificat zborul de testare Starship drept un semn distinctiv al unei strategii SpaceX care diferențiază compania lui Musk de companiile aerospațiale tradiționale și chiar de NASA prin "această acceptare a eșecului atunci când consecințele eșecului sunt scăzute".
"Chiar dacă acea rachetă costă o mulțime de bani, ceea ce costă cu adevărat o mulțime de bani sunt salariile oamenilor", a mai explicat Reisman pentru Reuters într-un interviu acordat la câteva ore după lansarea de joi.
Chiar și evenimentul de ieri, spun experții din domeniu, face parte din procesul de testare. Există o mulțime de accidente care se întâmplă atunci când încerci să proiectezi o nouă rachetă.
Racheta lansată ieri este cea mai mare pe care omenirea a încercat să o construiască. Aceasta este proiectată pentru a transporta mari încărcături și oameni către și dinspre spațiul îndepărtat.
În timp ce NASA lucrează la o misiune de recuperare a mostrelor de sol marțian și a mineralelor măsurate în kilograme, colectate de roverul Mars Perseverance, Starship va transporta multe tone de rocă, precum și zeci de astronauți și întregi instalații de laborator către și de pe Lună și Marte.
Musk a prezentat Starship ca fiind crucială pentru obiectivele de explorare interplanetară ale SpaceX, precum și pentru activitatea sa de lansare pe termen mai scurt, fiind de așteptat ca sateliții comerciali, telescoapele științifice și, în cele din urmă, astro-turiștii plătitori să folosească sistemul de rachete complet reutilizabile pentru cursele spre spațiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.