Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China

Antonia Popescu |
Data publicării:
Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China
Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China

Directorul general al Renault, Luca de Meo, s-a săturat de afacerea muribundă a producătorului auto din China şi este decis să renunţe la acordul încheiat în urmă cu câţiva ani de Renault şi partenerul său de alianţă Nissan pentru a revitaliza afacerea, transmite Bloomberg.

În mai 2020, partenerii din cadrul alianţei Renault - Nissan - Mitsubishi au adoptat strategia "leader-follower" pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Dar punând bazele redresării în China, şeful Renault a căutat alternative în afara alianţei, încheind un parteneriat cu Geely Holding, care include vânzarea de vehicule hibride pe cea mai mare piaţă auto din lume.

"Întreaga strategie a Renault în China este greşită. Nu este vina Nissan. Ei ar putea fi lideri în China, dar nu sunt acolo să fie caritabili", a declarat Luca de Meo, pentru Bloomberg News.

Mașinile Dacia se vând bine în străinătate. Care sunt preferințelor europenilor

Anunţat anul trecut, parteneriatul cu Geely, care controlează şi Volvo Car AB şi are legături de acţionariat cu Daimler AG, vorbeşte despre natura natura încă fragilă a relaţiilor dintre Renault şi Nissan. Deşi producătorii auto au stabilit o întâlnire în 27 ianuarie pentru a prezenta proiectele lor comune, colaborarea în China nu este prioritară.

Renault nu a implicat Nissan în discuţiile sale cu Geely, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Deşi cele două companii colaborau în domenii cum ar fi cercetarea şi personalul, colaborarea şi comunicarea sunt la un nivel redus, susţin sursele.

Reprezentanţii Nissan nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia. Makoto Uchida, şeful Nissan, a declarat pentru Bloomberg că "alianţa va avea întotdeauna un parteneriat strategic".

"În cadrul alianţei colaborăm la noile tehnologii multiple pentru electrificare, inclusiv platforme şi baterii. Avem deja 21 de ani de succes în realizarea colaborării şi reducerii de costuri. Vom continua colaborarea şi o vom îmbunătăţi", a afirmat oficialul Nissan.

Anul trecut, Renault a vândut doar 19.229 de vehicule în China, iar cota sa de piaţă a scăzut la 0,08%, în timp ce livrările Nissan în statul asiatic au scăzut cu 5,2% în 2021, la 1,38 milioane de unităţi.

"Nissan nu ne-ar putea salva", a avertizat Luca de Meo.

Conform acordului din 2021, Geely va ajuta Renault să vândă vehicule hibride în China, iar Renault va ajuta Geely să intre pe piaţa din Coreea de Sud.

În China, Renault a ieşit în 2020 din societatea mixtă pe care o avea cu Dongfeng Motor Corp, iar în decembrie a iniţiat restructurarea alinaţei cu Brilliance Auto Group Holdings Co. Renault încă are un acord de producţie cu Nissan pentru modelul electric Dacia Spring, care este exportat în Europa, şi o societate mixtă cu Jiangling Motors Corp pentru vehicule electrice.

"Încercăm să o curăţăm", a declarat Luca de Meo referindu-se la afacerea Renault în China. Acesta a adăugat: "Compania va avea nevoie probabil de câţiva ani pentru a realiza un proiect suficient de inovativ astfel încât să ne majorăm cota pe o piaţă destul de avansată".

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9774
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9772
USD
Azi 4.3833
Diferența 0.0099
Zi precendentă 4.3734
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9774 RON
USD flag1 USD = 4.3833 RON
GBP flag1 GBP = 5.8304 RON
CHF flag1 CHF = 5.2813 RON
AUD flag1 AUD = 2.7957 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.1559 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4191 RON
SEK flag1 SEK = 0.4526 RON
XAU flag1 XAU = 464.4611 RON
Monede Crypto
1 BTC = 416767.32RON
1 ETH = 7888.71RON
1 LTC = 377.97RON
1 XRP = 9.63RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17431.760.33%
BET-BK3257.670.33%
BET-EF949.160.33%
BET-FI60596.170.00%
BET-NG1260.170.49%
BET-TR38439.950.33%
BET-TRN37363.510.33%
BET-XT1492.080.28%
BET-XT-TR3234.420.28%
BET-XT-TRN3150.590.28%
BETAeRO838.08-0.50%
BETPlus2569.710.31%
RTL38910.550.33%

Opinii

Prof. Mircea Coșea

Consecințele politicii lui Donald Trump de scădere a dolarului 

Donald Trump ar dori să vadă dolarul să scadă...

Mircea Coșea
Cosmin Marinescu

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel