Astfel, invitatul de astăzi a fost Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, care a venit cu date specifice despre retailul online românesc dar mai ales despre cum se pregătesc comercianții români de sezonul Black Friday de anul acesta care bate la ușă.
Cum se pregătesc comercianții români pentru Black Friday
”Mare majoritate a comercianților, în special cei mari și foarte mari se pregătesc pentru această zi încă din prima zi din Black Friday-ul de anul trecut pentru că este vorba de stocuri, de negociat cu distribuitori reduceri cât mai bune pentru consumatorul final. Acum ne aflăm aproape de linia de finish, mai avem trei săptămâni până la Black Friday. Comercianții sunt pregătiți pentru că suntem la cea de-a treisprezecea ediție de când sărbătorim acest eveniment în România.
Anul acesta ne așteptăm din nou la vânzări record. Tot mai multe persoane încep să cumpere online pentru că avantajele din online sunt mai accesibile, aici poți să compari prețurile cu un click. Unul dintre cele mai cunoscute branduri din comerțul electronic a comunicat că se așteaptă la vânzări de 650 milioane de lei într-o singură zi. Sunt vânzări mai mari decât într-o lună”, a comentat directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.
Câți bani au circulat anul trecut în retailul online din România
Având în vedere că 66% din utilizatorii de internet din România au plasat cel puțin o comandă online anul trecut, o întrebare firească care survine, ar fi cam cât s-a vândut în această perioadă în mediul online din România? Bineînțeles că datele variază în funcție de domeniile aferente fiecărei zone de comerț, afirmă Cristian Pelivan.
”Din estimările noastre doar vânzările de bunuri făcute de companii către consumatorii finali, au fost în jur de 6,3 miliarde de euro. Dacă ne referim la tot ceea ce se vinde online, inclusiv sejururi turistice și alte servicii, suma ajunge undeva la 10 miliarde. Asta înseamnă, potrivit raportului European E-Commerce lansat în urmă cu o lună, cam 3,17% din PIB-ul României. Dacă mai luăm în calcul și cât produce IT-ul, suntem undeva în jur de 20% din PIB. Dacă ne uităm la topurile mondiale cu cele mai mari companii din lume, în urmă cu 15 ani era dominat de petrol și gaze, acum 7 sau 8 dintre aceste companii sunt din domeniul tehnologiei, de aceea ar trebui să încurajăm mai mult zona asta a economiei pentru că e mai ușor să exporți prin fibră optică decât prin camioane.
Potrivit aceluiași raport, suntem pe locul trei în Europa Centrală și de Est când vine vorba atât despre vânzări cât și ca valoare a vânzărilor în PIB și dominăm Europa de Est unde acoperim aproape 60% din vânzările totale”, a conchis expertul în retailul online românesc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.