În primul rând, este bine de precizat că, potrivit legislației în vigoare, garanția legală de conformitate a unui produs este de doi ani și se calculează din momentul livrării acestuia, iar acordarea acestei garanții este obligatorie pentru comercianți.
În baza ei, cumpărătorii au dreptul la repararea sau înlocuirea unui produs defect și, în anumite situații, chiar la restituirea banilor. Acest lucru se poate face însă într-un termen strict, respectiv 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a informat vânzătorul cu privire la defectele sesizate sau de la data în care a predat produsul vânzătorului.
Pe de altă parte, clienții magazinelor online trebuie să primească mai multe informații, de la caracteristicile produsului, datele de contact ale comerciantului, modalitățile de plată acceptate de acesta sau politica de soluționare a reclamațiilor.
Citește și Black Friday a golit buzunarele românilor!
Dacă produsul comandat online vine cu defecte, fie că e vorba de ambalaj deteriorat sau un defect ce poate fi identificat la o simplă deschidere coletului, cumpărătorii pot returna vânzătorului produsul. În aceste cazuri, legislația stabilește că răspunderea pentru orice problemă sau neconformitate identificată la produsul cumpărat revine vânzătorului.
Alt detaliu este acela că la returnarea unui produs sau pentru a beneficia de garanția acestuia nu mai este necesară prezentarea ambalajelor în care a venit produsul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.