Publicitate
Anul trecut, călătoriile internaționale au fost la aproximativ 25% față de nivelul din 2019. În primul trimestru al acestui an, pe plan global, s-a atins un procent de 42% din valoarea din 2019. De fapt, ceea ce vedem este o rată de creștere foarte puternică pe unele piețe, SUA, Europa și America Latină atingând aproximativ 60%.
În privința segmentului de afaceri al industriei aeriene, acesta este prognozat să revină mai lent la nivelurile prepandemice. În schimb, raportul IATA a indicat faptul că există mai mulți călători „premium” care călătoresc la clasa întâi sau la clasa business.
Ce ne spune acest lucru? Există o categorie de persoane care au un venit disponibil suplimentar și care sunt pregătiți să plătească în plus pentru a beneficia de condiții mai bune. Aceste servicii tind să ofere și o marjă de profit mai bună pentru companiile aeriene, fapt ce poate ajuta rezultatele viitoare.
Președintele IATA a declarat că redresarea traficului de pasageri accelerează și că, în medie, industria ar putea reveni acum la cifrele anterioare pandemiei în 2023, cu un an mai devreme decât se prognoza anterior. Acesta a menționat că prețurile ridicate ale petrolului și întreruperile de călătorie cauzate de lipsa forței de muncă nu i-au descurajat până acum pe călători, chiar dacă prețul petrolului a determinat o creștere a tarifelor cu aproximativ 10%.
***
Se observă un dezechilibru între ritmurile de revenire în funcție de regiune. Europa prezintă o cerere puternică pentru combustibil pentru avioane, pe măsură ce un număr tot mai ridicat de persoane se pregătesc de vacanță în această vară. Regiunea a absorbit peste 13 milioane de barili de combustibil pentru aeronave în mai, reprezentând cel mai mare import lunar din octombrie 2020, potrivit datelor Vortexa Ltd. compilate de Bloomberg. Se estimează că nivelul consumului va crește în această vară, pe fondul relaxării restricțiilor și a cererii în creștere din partea consumatorilor.
Cererea de combustibil pentru avioane din Europa de Vest este prognozată să crească cu 17% de la sfârșitul lunii mai până la sfârșitul lunii august, atingând un vârf de 1,26 milioane de barili pe zi în ultima lună, potrivit prognozei BloombergNEF, care se bazează pe programele de zbor.
Potrivit datelor de la Eurocontrol, traficul aerian al Europei este încă la aproximativ 86% din nivelul prepandemic din 2019 pentru această perioadă a anului. Într-o prognoză din aprilie, scenariul de bază al organizației era ca această cifră să crească la 89% în august și la 92% până la sfârșitul anului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.