Un raport întocmit de către consultanţii de la Horvath & Partners relevă faptul că, în prezent, între 15% şi 25% din bugetele de marketing ale companiilor din România sunt irosite.
Proiect nou. Companiile nu vor putea vinde participaţii la acordurile petroliere
Datele companiei menţionează că totalul cheltuielilor de marketing ale companiilor din ţară alocat pentru promovarea pe canalele TV, radio, în ziare şi reviste online a fost de circa 490 milioane euro, în 2019, în creştere cu 12% faţă de anul precedent. În acest context, specialiştii consideră că utilizarea unor soluţii de Big Data, care optimizează bugetele de marketing şi vânzări, prin selecţia mult mai bună a publicului-ţintă şi maximizarea rezultatelor campaniilor, poate duce la economii de costuri de peste 100 milioane de euro.
Potrivit sursei citate, cea mai mare cerere de consultanţă pentru implementarea unor soluţii informatice de Analitică Avansată care optimizează iniţiativele de marketing provine din partea companiilor mari din industria bancară, telecomunicaţii, retail şi FMCG.
"Investiţia în acest tip de proiecte este amortizată în trei, până la şase luni. Principalele beneficii aduse de astfel de proiecte constau în creşterea eficienţei campaniilor de marketing printr-o mai bună alocare a resurselor, creşterea profitabilităţii prin majorarea vânzărilor, precum şi scăderea cheltuielilor de marketing. Într-un astfel de proiect sunt adunate şi pregătite date relevante, interne şi externe, despre publicul ţintă. Experţii Horvath & Partners creează modelul optim, utilizând cei mai buni algoritmi, şi îl implementează printr-o aplicaţie personalizată. Acest serviciu generează valoare adaugată pe termen lung, din datele pe care le deţin companiile", susţin reprezentanţii Horvath & Partners.
De altfel, încă din anul 2014, experţii companiei de consultanţă dezvoltă soluţii care au la bază algoritmi şi Big Data pentru toate industriile şi funcţiile.
Horvath & Partners este una dintre cele mai importante companii internaţionale, independente, de consultanţă în management, prezentă şi pe piaţa din România, începând din 2005.
Compania a fost înfiinţată în Stuttgart, în anul 1981, de către Peter Horvath, unul dintre pionierii controlling-ului în Germania, şi are peste 1.000 de angajaţi în birouri din Germania (Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen şi Stuttgart), Austria, România, Elveţia, Ungaria, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.