Nu mai este cazul să spunem că această nouă scădere este efect al evoluției pieței petrolului, aflată, la rândul ei, pe o pantă descendentă. Scăderile de preț de la o zi la alta nu sunt semnificative, dar mențin trendul, făcând, astfel, mai puțin dureroasă o eventuală schimbare bruscă de tendință.
Prin urmare, piața carburanților urmează aceeași logică, preferând prudență și acționând cu pași mici pe fondul incertitudinilor de natură geopolitică, dar și economică. Iar companiile petrolului care activează în România respectă aceste reguli nescrise, propunând următoarele prețuri la pompă, valabile pentru astăzi, 21 august 2024:
BENZINA STANDARD
Cel mai mic preț: 7,25 lei/litru (același ca ieri, când s-a redus în cu doi bani comparativ cu duminică - Petrom, str. Herescu Petre nr. 2A)
Cel mai mare preț: 7,41 lei/litru (vorbim deja de o reducere de cinci bani/litru, o scădere semnificativă față de prețul de marți - patru benzinării Rompetrol, printre care cea de pe șos Chitilei 128 și Bd Bucureștii Noi 48, cinci stații OMV, altele decât cele de pe șos Colentina, care au practica, în ultimele zile, cele mai mari prețuri la benzina standard și opt benzinării MOL, precum cele de pe B-dul Ion Mihalache 176, Șos București-Ploiești 127 sau Calea Giulești 39/Pod Grant)
BENZINA SUPERIOARĂ
Cel mai mic preț: 7,81 lei/litru, neschimbat comparativ cu ziua de marți, ceea ce duce cu gândul la un fel de tipar al ieftinirilor, unde într-o zi scad prețurile mici, iar în alta cele mari (Petrom, str. Dr Herescu Petre, nr. 2A0
Cel mai mare preț: 8,11 lei/litru, tot cu cinci bani mai puțin decât în ziua precedentă; de cele mai multe ori când scad prețurile, ieftinirea nu este decât rare ori mai mare de cinci bani/litru, de parcă ar fi, din nou, un tipar aplicat de marea majoritate a benzinăriilor (OMV, Șos Colentina 446, MOL, inclusiv cele de pe Șos Colentina de la nr. 258, 161 sau 374)
MOTORINA STANDARD
Cel mai mic preț: 7,25 lei/litru, cu doi bani mai ieftin decât marți; interesant este că, într-un raport publicat ieri de presa internațională s-a tras un fel de semnal de alarmă, atrăgându-se atenția că piața mondială, dar în special cea europeană acuză un surplus de aprovizionare cu motorină. Firesc ar fi ca, în aceste condiții, prețurile să scadă într-un ritm mai alert, dar factorii geopolitici și politicile monetare sunt cele care au cel mai mare impact, în zilele noastre, asupra pieței motorinei (Socar, str. Vasile Lascăr nr 141A)
Cel mai mare preț: 7,38 lei/litru, cu patru bani mai puțin decât ieri (un tarif care domină pe panourile de afișare al multor dintre benzinăriile din București, precum Rompetrol, OMV și MOL, în timp ce Petrom și Lukoil preferă o cale de mijloc și mergând pe un preț de 7,30 lei/litru)
MOTORINA SUPERIOARĂ
Cel mai mic preț: 7,65 lei/litru, mai scăzut cu doi bani (majoritatea benzinăriilor Lukoil)
Cel mai mare preț: 7,94 lei/litru, cu patru bani mai ieftin, acest tarif îndepărtându-se, astfel de pragul psihologic de 8 lei/litru.
CONCLUZIE
Se poate, astfel, observa, că motorina a redevenit mai ieftină decât benzina, așa cum a fost o lungă perioadă de timp. Ce se va întâmpla în continuare este greu de anticipat, se poate specula, desigur, înșirând vorbe mai mult sau mai puțin convingătoare. Dar nu, o predicție fermă este un fel de misiune imposibilă, pentru că se jonglează cu prea multe necunoscute sau, mai exact, variabile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.