Înainte de toate, viceprimarul Capitalei a ținut să explice de ce transportul public are viitor în București. ”Da, cu siguranță că are șanse. Și cred că soluția pentru traficul din București acesta este - transportul public. Pentru că în toate capitalele europene și peste tot în lume cei care au rezolvat problema traficului au rezolvat-o prin a migra populația din mașinile proprii în transportul public.
Numai așa poți renunța la mașina personală
Problema noastră în București a fost că până acum foarte puțin timp, transportul public nu a fost înnoit. Și nu poți cere unui cetățean să-și lase confortul și propria mașină, dacă tu nu vii cu o îmbunătățire: timpi scăzuți, confort, calitate. Asta înseamnă un transport eficient: să ajungă mai repede ca autoturismul și să te bucuri de același conform ca cel din mașina personală. Pentru că numai așa poți să renunți la ea.
A doua problemă: nimeni nu a lărgit bulevardele. Veghea gândire că trebuie să faci autostrăzi prin oraș a dispărut. Cu cât lărgești bulevardul, cu atât vei avea un volum mai mare de trafic. Astăzi, la nivelul municipiului București, conform datelor de la Direcția de Înmatriculări, sunt peste un milion și jumătate de mașini înmatriculate în București”, a spus, adăugând că în Ilfov mai sunt vreo 400.000. ”Vorbim, prin urmare, cu tot cu tranzitul zile, la aproape două milioane de mașini, în condițiile în care toate străzile care au fost proiectate în București nu țin mai mult de 400.000 de mașini”, a insistat viceprimarul Capitalei.
Cinci mașini pe cap de locuitor
”Fizic nu au unde să fie acele mașini. Vă închipuiți că la un milion de mașini înmatriculate și la o asemenea, populație, înseamnă că ajungem, scoțând din ecuație copiii și bătrânii care nu conduc, la cinci mașini pe cap de locuitor”.
Întrebat de jurnalistul Bogdan Chrieac dacă este adevărat că se dorește crearea în București a unor benzi dedicate autobuzelor, Stelian Bujduveanu a răspuns afirmativ.
Douăzeci de minute în plus
”Da, iar acest proiect a început deja. Veți vedea că benzile pe care le-am realizat pe Calea Floreasca, pe Strada Aviator Radu Beller, au câștigat pentru transportul public 20 de minute în minus. Deci autobuzul care pleca de la Piața Floreasca și trebuia să ajungă de la Spitalul Floreasca la Ștefan cel Mare, ca timp făcea douăzeci de minute, iar astăzi face 3-4 minute. Acești timpi au fost câștigați pentru bucureșteni, iar cea mai mare realizare pe care am avut-o în acest mandat este că nu am sacrificat transportul personal auto pentru aceste benzi dedicate.
Primul instinct, când spune cineva că va crea o bandă unică pentru transportul public, e să te gândești de unde urmează să fie luată acea bandă, că nu se va lua din spațiul verde. O vei lua de pe carosabil; exemplu concret - pe Floreasca am făcut un sens unic din zona de la Spitalul Floreasca-Piața Floreasca, pe sensul de mers spre Nord, cu transportul personal auto, iar cu transportul public reversibil pe sens opus. Acea bandă, culoar unic, am cuplat-o cu Strada Radu Beller”, a precizat viceprimarul Capitalei, adăugând că ”benzile unice pe care le realizăm sunt doar în interiorul orașului, în locuri unde nu perturbăm traficul”.
Aflați mai multe detalii despre cum va arăta traficul în București, urmărind întreaga emisiune:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.