Benzi unice dedicate în București. Viceprimarul Bujduveanu, despre cum se va schimba traficul în Capitală

DCBusiness Team |
Data publicării:
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu
EXCLUSIV
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu

Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a vorbit, în cadrul interviurilor DCNews, despre problemele de trafic din București, dar și despre planurile și soluțiile menite să le rezolve. 

Înainte de toate, viceprimarul Capitalei a ținut să explice de ce transportul public are viitor în București. ”Da, cu siguranță că are șanse. Și cred că soluția pentru traficul din București acesta este - transportul public. Pentru că în toate capitalele europene și peste tot în lume cei care au rezolvat problema traficului au rezolvat-o prin a migra populația din mașinile proprii în transportul public. 

Numai așa poți renunța la mașina personală

Problema noastră în București a fost că până acum foarte puțin timp, transportul public nu a fost înnoit. Și nu poți cere unui cetățean să-și lase confortul și propria mașină, dacă tu nu vii cu o îmbunătățire: timpi scăzuți, confort, calitate. Asta înseamnă un transport eficient: să ajungă mai repede ca autoturismul și să te bucuri de același conform ca cel din mașina personală. Pentru că numai așa poți să renunți la ea. 

A doua problemă: nimeni nu a lărgit bulevardele. Veghea gândire că trebuie să faci autostrăzi prin oraș a dispărut. Cu cât lărgești bulevardul, cu atât vei avea un volum mai mare de trafic. Astăzi, la nivelul municipiului București, conform datelor de la Direcția de Înmatriculări, sunt peste un milion și jumătate de mașini înmatriculate în București”, a spus, adăugând că în Ilfov mai sunt vreo 400.000. ”Vorbim, prin urmare, cu tot cu tranzitul zile, la aproape două milioane de mașini, în condițiile în care toate străzile care au fost proiectate în București nu țin mai mult de 400.000 de mașini”, a insistat viceprimarul Capitalei. 

Cinci mașini pe cap de locuitor

”Fizic nu au unde să fie acele mașini. Vă închipuiți că la un milion de mașini înmatriculate și la o asemenea, populație, înseamnă că ajungem, scoțând din ecuație copiii și bătrânii care nu conduc, la cinci mașini pe cap de locuitor”. 

Întrebat de jurnalistul Bogdan Chrieac dacă este adevărat că se dorește crearea în București a unor benzi dedicate autobuzelor, Stelian Bujduveanu a răspuns afirmativ. 

Douăzeci de minute în plus 

”Da, iar acest proiect a început deja. Veți vedea că benzile pe care le-am realizat pe Calea Floreasca, pe Strada Aviator Radu Beller, au câștigat pentru transportul public 20 de minute în minus. Deci autobuzul care pleca de la Piața Floreasca și trebuia să ajungă de la Spitalul Floreasca la Ștefan cel Mare, ca timp făcea douăzeci de minute, iar astăzi face 3-4 minute. Acești timpi au fost câștigați pentru bucureșteni, iar cea mai mare realizare pe care am avut-o în acest mandat este că nu am sacrificat transportul personal auto pentru aceste benzi dedicate.

Primul instinct, când spune cineva că va crea o bandă unică pentru transportul public, e să te gândești de unde urmează să fie luată acea bandă, că nu se va lua din spațiul verde. O vei lua de pe carosabil; exemplu concret - pe Floreasca am făcut un sens unic din zona de la Spitalul Floreasca-Piața Floreasca, pe sensul de mers spre Nord, cu transportul personal auto, iar cu transportul public reversibil pe sens opus. Acea bandă, culoar unic, am cuplat-o cu Strada Radu Beller”, a precizat viceprimarul Capitalei, adăugând că ”benzile unice pe care le realizăm sunt doar în interiorul orașului, în locuri unde nu perturbăm traficul”. 

Aflați mai multe detalii despre cum va arăta traficul în București, urmărind întreaga emisiune: 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 468827.25RON
1 ETH = 16352.97RON
1 LTC = 481.05RON
1 XRP = 7.05RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel