Astfel, printr-un memorandum, Guvernul a înființat un helpdesk în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS).
Acest helpdesk, care va include și un call-center (un centru unde se poate telefona), are rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne.
Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) gestionează plata beneficiilor de asistență socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administrează și gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale:
alocaţia de stat pentru copii,
indemnizaţia pentru creşterea copilului,
venitul minim garantat,
alocaţia pentru susţinerea familiei,
ajutorul pentru încălzirea locuinței,
indemnizaţia de hrană pentru bolnavii HIV/SIDA,
alocaţia de plasament,
subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor,
indemnizația de sprijin ca urmare a situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2,
indemnizația de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie,
compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022,
asistență în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice,
indemnizația care se acordă pe perioada concediului de acomodare,
programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”.
Pentru a ușura cetățenilor accesul la aceste tipuri de beneficii de asistență socială, ANPIS va avea și un call-center gestionat de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului.
Citește și:
Vouchere sociale. Când se virează tranşa 4. Veşti bune înainte de sărbători
Veşti bune, înainte de sărbătorile de iarnă, pentru beneficiarii voucherelor sociale.
Românii care beneficiază de voucherele sociale de 250 de lei primesc o veste bună înainte de Crăciun şi Revelion. Autorităţile au anunţat că vor grăbi procesul de virare a tranşei a patra, astfel încât banii să ajungă la români înainte de sărbători.
"O veste bună pe care vreau să o anunț este că vom urgenta procesul pentru încărcarea tranșei IV de 250 de lei pe carduri, pentru a ajunge la beneficiari înainte de sărbătorile de iarnă”, a transmis ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș.
Iată care este graficul de virare a tranşei a patra de 250 de lei:
Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română și 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor. Listele cu beneficiari sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), iar de împlicuirea și livrarea cardurilor se realizează de către angajații Poștei Române. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.