Al șaselea Beluga XL a părăsit atelierul de vopsit din Toulouse în urmă cu câteva zile. Este ultimul exemplar pe care Airbus se va baza pentru a transporta piese de aeronave între diferitele unități industriale din Europa. Acest avion cargo de nouă generație este echipat cu două motoare Rolls-Royce și poate transporta 44 de tone de sarcină utilă. Raza de acțiune este de 4.000 km. Aeronava are același cockpit ca și cel al Airbus A330 din care este derivat și are comenzi electrice de zbor.
Până acum, activitățile de transport intra-Airbus erau asigurate de cinci Beluga ST, intrate în funcțiune la mijlocul anilor 1990. Aceste Beluga de generație mai veche, construite pe baza Airbus A300-600, vor fi acum utilizate exclusiv pentru transportul de marfă destinat companiilor Airbus din afara spațiului comunitar. Beluga ST vor duce acolo unde trebuie diferite tipuri de încărcături, precum reactoare, sateliți și chiar elicoptere.
Pentru a oferi acest serviciu, Airbus a decis să creeze o subsidiară 100% botezată „Airbus Beluga Transport”. Noua structură ar urma să vadă lumina zilei în ultimul trimestru al acestui an. Pentru Airbus, această nouă unitate va fi o bună modalitate de a-și valorifica experiența în transportul de încărcături voluminoase și de a-și face profitabile aeronavele de generație mai veche.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.