Ministerul chinez al Comerțului a criticat decizia UE de a impune tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China, considerând-o „nedreaptă” și „nerezonabilă”, dar a susținut că cele două părți ar putea „rezolva problema prin negocieri”, relatează Reuters.
Ministerul chinez al Comerțului a declarat că dialogul la nivel tehnic continuă cu Uniunea Europeană și sunt programate să fie reluate luni.
„China se opune cu fermitate proiectului UE, dar a luat, de asemenea, act de voința politică a UE de a continua să rezolve problema prin negocieri”, a declarat acesta.
Ministerul chinez al Comerțului a lansat ideea de a oferi un „angajament flexibil privind prețurile” - o formă de preț minim convenit pentru vehiculele importate - pentru a răspunde îngrijorărilor din Europa cu privire la faptul că vehiculele electrice chinezești ieftine ar depăși piața de acolo.
În declarația de vineri, ministerul a afirmat că este de părere că această abordare ar „evita escaladarea conflictului comercial”.
„Partea chineză a ascultat în mod repetat și complet cererile și opiniile industriilor chineză și europeană și a demonstrat o atitudine deschisă și cooperantă și flexibilitate maximă pe parcursul consultărilor”, se arată în declarație.
Efectele deciziei UE din perspectiva Chinei
China va lua toate măsurile pentru a proteja ferm interesele întreprinderilor chineze, a adăugat ministerul.
Ministerul a afirmat că decizia de politică comercială a UE va împiedica comerțul Chinei cu Europa, va întârzia tranziția către energia durabilă și va întârzia progresul în „eforturile comune globale de a face față schimbărilor climatice”.
Acesta a afirmat că industria chineză a vehiculelor electrice, lider mondial, este rezultatul concurenței și al inovării, și nu al subvențiilor guvernamentale, așa cum a stabilit Comisia Europeană.
Despre noile tarife
Tarifele impuse de UE pentru mașinile electrice fabricate în China vor crește de la 10% până la 45% în următorii cinci ani, însă o astfel de măsură ar putea resimțită ulterior de către cumpărători, conform specialiștilor.
În această vară, UE a impus tarife provizorii de import de diferite niveluri pentru diferiți producători chinezi, iar votul de vineri a decis dacă acestea vor fi aplicate în următorii cinci ani.
China a mizat pe produsele de înaltă tehnologie pentru a-și revigora economia aflată în declin, iar UE este cea mai mare piață externă pentru industria automobilelor electrice din această țară.
Membrii UE au avut opinii divergente în ceea ce privește tarifele. Germania, a cărei industrie producătoare de automobile depinde în mare măsură de exporturile către China, a fost împotriva acestora. Nu mai puțin de 12 membri ai UE s-au abținut de la vot.
Producătorii auto germani și-au exprimat opoziția. Volkswagen susține că tarifele sunt „o abordare greșită”.
Cu toate acestea, Franța, Italia, Țările de Jos și Polonia și-au arătat indenția de a da un vot pozitiv pentru taxele de import. Propunerea privind tarifele ar fi putut fi blocată doar dacă o majoritate calificată de 15 membri ar fi votat împotriva acesteia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.