Din ianuarie până în martie, Airbus a livrat 127 de avioane, față de 142 în primele trei luni din 2022. Prin urmare, va fi nevoie de o ascensiune abruptă pentru a-și atinge obiectivul de 720 de avioane în acest an, față de 661 furnizate anul trecut.
Cu a ajuns Airbus în această situație? De vină sunt dificultățile ce continuă să persiste pe lanțul furnizorilor, care se confruntă cu probleme legate de aprovizionare, dar și de recrutarea unui personal calificat. În plus, anul acesta constructorul european ar urma să furnizeze clienților săi mai multe A321, ale căror configurații pot fi mult mai variate decât în cazul A320. Ceea ce înseamnă că necesarul de componente ce țin cu precădere de finisaj și amenajări interioare a crescut, sporind, astfel, pericolul de a intra într-un blocaj.
După o lună ianuarie catastrofală (20 de livrări), constructorul aeronautic european și-a revenit totuși în februarie (46). În martie, a predat 61 de aeronave (51 de aeronave din familia A320, cinci A220, trei A330 și două A350).
A reluat livrări importante
Boeing s-a descurcat ceva mai puțin bine la începutul anului decât în trimestrul al patrulea din 2022 (152 de livrări), dar mai bine decât în aceeași perioadă a anului trecut (95).
Grupul a livrat în principal avioane de rază medie 737 MAX (113, dintre care 52 în martie), fie proaspăt ieșite de pe liniile de producție, fie provenind din rezervele mari de MAX-uri pe care Boeing le vinde treptat după suspendarea îndelungată a livrărilor în 2019-2020, după două accidente mortale. Grupul își propune în continuare să livreze peste 400 de MAX-uri în acest an.
Boeing a putut, de asemenea, să reia la jumătatea lunii martie livrările avioanelor sale de cursă lungă 787, după ce agenția aeronautică americană le-a suspendat la sfârșitul lunii februarie, după ce a verificat un element din dosarele de certificare. A livrat doar 11 în primul trimestru și, prin urmare, va trebui să mărească ritmul pentru a-și atinge obiectivul de cel puțin 70 de livrări de 787 până în 2023.
Livrările sunt un indicator fiabil al profitabilității în industria aerospațială, deoarece clienții plătesc cea mai mare parte a facturii atunci când primesc aeronava.
Airbus a înregistrat, de asemenea, 20 de comenzi noi în martie, inclusiv 19 avioane cu fuselaj lat A350, printre care una de la Lufthansa pentru 15 aeronave. De la începutul anului, are un sold de 142 de comenzi, după deducerea anulărilor și conversiilor. La rândul său, Boeing a înregistrat 60 de comenzi noi în martie, inclusiv 40 de avioane de rază medie MAX și 20 de avioane de cursă lungă 787. Pe ansamblul primului trimestru, incluzând anulările și ajustările contabile, constructorul american de avioane a avut un sold total de comenzi de 107.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.