"Nu se pune problema lichidării TAROM. Dacă nu se aprobă restructurarea, atunci sigur că suntem obligaţi să restituim banii respectivi. Îi primim din Trezorerie, dar nu se pune problema lichidării companiei", a menţionat ministrul propus, răspunzând unei întrebări adresate de fostul ministru de resort Lucian Şova.
Tarom își vinde din avioane. Care sunt prețurile cerute
Lucian Bode a menţionat paşii ce vor fi făcuţi în perioada următoare pentru redresarea companiei.
"Ce facem în perioada următoare? Finalizăm procesul de evaluare a companiei din punct de vedere al riscului de către Eximbank, avizăm la ANAF evaluarea bunurilor mobile ale aeronavelor, pentru că am reuşit să garantăm acest ajutor cu aeronavele, ceea ce nu este puţin lucru, încheiem convenţia între Ministerul Finanţelor şi TAROM, ordinul de ministru, în trei luni de zile acordăm împrumutul de trezorerie, care trebuie să transmită către ministerul nostru planul de restructurare, plan de restructurare pe care îl notificăm către Comisia Europeană", a explicat acesta.
Potrivit lui Bode, prin aprobarea planului de restructurare, ajutorul de salvare se va transforma în ajutor de restructurare şi nu se mai rambursează.
"Prin aprobarea planului de restructurare, ajutorul de salvare se va transforma în ajutor de restructurare şi nu se mai rambursează, să lămuresc şi acest lucru. Decizia Comisiei de aprobare a planului de restructurare poate fi emisă în maximum 6 luni de la notificare, emiterea unei ordonanţe de urgenţă prin care se aprobă ajutorul de restructurare. Deci, va trebui să dăm... aşa cum am procedat pentru ajutorul de salvare să procedăm şi pentru ajutorul de restructurare. Sigur că vorbim aici de restructurarea flotei, vorbim de Direcţia Tehnică, un plan de eficientizare a activităţii acolo, de restructurare, eficientizare nu numai a Direcţiei Tehnice, ci şi a Direcţiei Comerciale, şi a acelor agenţii care foarte multe produc pierderi, din păcate", a subliniat acesta.
În altă ordine de idei, Lucian Bode a făcut referire şi la flota TAROM.
"Sigur că pentru aeronavele noi ATR ne bucurăm să avem susţinere şi să se susţină la leasing din ceea ce produc aceste aeronave. Nu acelaşi lucru se întâmplă din păcate cu cele patru aeronave Boeing. Din păcate şi aici trebuie să intervenim să sprijinim. Din păcate s-a încheiat un contract cu Boeing pentru aeronavele Boeing MAX unde nu aveam asigurată finanţarea, nu era sustenabilă, cu un avans de 15% şi 85% la livrare. Nu ştiu de unde scoatem aceşti bani pentru că în 2018, dacă nu greşesc, s-a încheiat acel contract fără a avea sursă de finanţare. Încercăm să vindem la licitaţie - două proceduri au fost nefinalizate cu succes - de vânzare a celor 9 aeronave. Sigur că avem opţiunea ca până la sfârşitul lunii martie să le dăm pe sistemul buy-back către cei care ne livrează ATR-urile noi", a menţionat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.