Sunt trei programe pe care Ministerul Muncii intenționează să le transpună în practică dacă proiectul de hotărâre, pus în dezbatere publică, va fi aprobat de Guvern. Este vorba de trei programe, fiecare axat pe o anumită problemă.
Primul dintre acestea, intitulat ”Un copil, un zâmbet”, prevede acordarea de sprijin financiar copiilor cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani, în vederea acoperirii investigațiilor, tratamentelor și consultațiilor stomatologice. Propunerea ministerului prevede o sumă de 1500 de lei acordată lunar copiilor cetățeni români care provin din familii ale căror venituri care nu depășesc 8000 de lei pe lună.
Programul își propune acordarea acestor ajutoare unui număr de 10.000 de copii anul acesta și prevede alocarea unui buget de 15 milioane de lei. Formularea proiectului de hotărâre este confuză, bugetul mentionat acoperind acordarea sumei de 1500 de lei unui număr de 10.000 de lei într-o singură lună și nu ”lunar”, după cum stipulează propunerea. Aceeași greșeală se regăsește în proiectarea bugetului aferent celor trei ani de desfășurare a acestui program.
Al doilea program, ”Materna”, propune un ajutor financiar de maximum 2500 lei acordabil femeilor însărcinate, după intrarea în cea de-a zecea săptămână de sarcină. Suma respectivă, defalcată în două tranșe, ar urma să fie alocată cu scopul de a acoperi cheltuielile ocazionate de tratamente și investigații medicale nedecontate de sistemul de sistemul de asigurări de sănătate. Și în cazul acestui program bugetul a fost stabilit prin înmulțirea sumei alocate cu numărul de beneficiari pe care își propune să îi aibă dar, fiind vorba de o sumă fixă, nu au fost făcute erori de estimare a impactului bugetar.
Al treilea, denumit ”Educație pentru toți”, presupune acordarea unui ajutor de 1500 lei lunar copiilor cu vârste de până la 11 ani, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de contractarea unor servicii de tip after school. Acordarea acestui sprijin este condiționată de același plafon maximal de venituri per familie (8000 lei/lunar), de cetățenia română a cel puțin uni părinte, de nesuprapunera cu alte ajutoare similare acordate de la bugetele locale.
O altă limitare privind accesul la acest program este destul de neclară și se referă la oferirea de către solicitanți a unei dovezi că ”nu au putut beneficia de servicii de educație gratuite”. Proiectul nu prevede în ce anume ar putea consta o astfel de dovadă si nici care sunt serviciile de educație gratuite la care face referire, formularea din textul propunerii nespecificând dacă este vorba de servicii de tip after-school sau de altă natură. ”Educație pentru toți” ar trebui să atingă, în primul din cei trei ani de aplicare, un număr de 10.000 beneficiari și câte 20.000 în următorii doi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.