"Astăzi colegii mei de la Fonduri Europene au închis partea tehnică, iar informaţia se duce efectiv în sistemul informatic al nostru şi al Comisiei Europene, fiind un sistem comun. Pe 24 mai se închide ultima etapă şi cererea de finanţare intră oficial la Comisia Europeană. Ca să spunem aşa, acum mingea este în curtea Comisiei Europene. Ţin minte că în 2014 am aprobat această finanţare şi mă bucur foarte mult că acum, ca ministru interimar al Fondurilor Europene, pot să vă spun că vom trimite mâine la Bruxelles cererea de finanţare pentru acest obiectiv", a spus Teodorovici.
El a precizat că lucrările realizate până în prezent la podul peste Dunăre au fost de peste 100 milioane de lei şi că avansul prevăzut în buget pe 2019 pentru acest obiectiv este în jur de 300 de milioane de lei.
"S-au cheltuit 100 şi ceva milioane de lei, s-au făcut deja plăţi, iar avansul pe care noi l-am prevăzut în bugetul pe anul acesta este de 300 şi ceva de milioane de lei. La final de iunie, când dânşii prezintă garanţia, dovada lucrărilor făcute deja, noi plătim deja avansul prevăzut în buget pe 2019. Proiectul european prevede o finanţare totală de 550 de milioane de euro, din care fonduri europene 340 de milioane de euro. Dacă lucrurile se vor face aşa cum anticipăm noi, această zonă a ţării, cu Brăila, Galaţi, Tulcea, Constanţa, va fi un concurent serios pentru restul ţării. Avem aici proiecte de miliarde de euro. Acest pod este pentru jumătate de miliard de euro. De asta am şi insistat cu finanţări pe această zonă. Partea bună este că finanţăm proiecte aici, partea mai puţin bună, care poate crea anumite probleme, este lipsa forţei de muncă", a subliniat Teodorovici.
Stimul financiar
Având în vedere că a primit asigurări de la constructor că podul peste Dunăre va fi gata mai devreme decât termenul stabilit, august 2022, ministrul Teodorovici a declarat că în contractele mari viitoare va fi introdus un stimul financiar pentru companiile care termină lucrările cu cel puţin şase luni înainte de termen.
Citește și Podul peste Dunăre. Ultimele demersuri ale Guvernului
"O să includem şi în contractele mari viitoare şi acest stimul financiar, pentru ca toţi constructorii să fie determinaţi să facă lucrările mai repede. Acelaşi calcul, atunci când penalizăm pentru întârziere, să plece şi în sens invers. Dacă un contract se termină mai repede, dar cu minimum şase luni mai repede, se poate primi acel bonus. Este o abordare corectă", a afirmat Teodorovici.
Contractul pentru execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în martie 2018, iar antreprenorul lucrării este Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.