Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, transmis AGERPRES, noua listă cuprinde 775 de persoane fizice aprobate în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice - sesiunea 2021.
"Până la această dată au fost aprobate 2.519 cereri de finanţare. În continuare, vom depune toate eforturile pentru evaluarea şi publicarea dosarelor beneficiarilor într-un ritm accelerat", a precizat Laurenţiu Adrian Neculaescu, preşedintele AFM.
Prin intermediul programului Casa Verde Fotovoltaice, beneficiarii obţin până la 20.000 lei, nerambursabili, reprezentând 90% din valoarea cheltuielilor eligibile, pentru instalarea de sisteme de panouri fotovoltaice cu o putere instalată de minimum de 3kW.
Listele dosarelor aprobate în cadrul programului sunt publicate pe site-ul: www.afm.ro, la secţiunea aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice.
Citește și: Fondurile pentru Casa Verde Fotovoltaice, aprobate de Guvern. Cum obții banii
În condițiile în care gazele și energia electrică s-au scumpit foarte mult atât din cauza războiului din Ucraina cât și al planurilor UE de decarbonizare, ideea instalării unor panouri fotovoltaice este binevenită.
Procedura de înscriere a persoanelor fizice în Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a modificat prin ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor 2.385/2021.
Una dintre prevederile ordinului spune că de elaborarea listelor cu solicitanții eligibili se vor ocupa instalatorii validați în program.
Modul de înscriere în program
Persoana fizică depune la instalatorul validat dosarul de finanțare, ce trebuie să conțină o serie de documente iar instalatorul face identificarea solicitantului și analiza conformității documentelor prezentate de acesta cu condițiile impuse prin ghidul programului.
Ulterior, instalatorul întocmește lista solicitanților, care cuprinde o serie de informații, precum numele, prenumele, CNP ale solicitantului, județul în care se va amplasa sistemul de panouri fotovoltaice și regiunea, și o transmite Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).
În baza unei programări, instalatorul validat introduce în aplicația informatică, doar pentru persoanele fizice înscrise în lista solicitanților, documentele necesare.
La momentul finalizării înscrierii solicitantului, aplicația informatică alocă acestuia suma maximă de 20.000 lei, scrie Avocatnet. Suma aprobată solicitantului va fi stabilită conform cererii de finanțare. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.