Potrivit unui comunicat al băncii, remis luni AGERPRES, perspectiva stabilă a rating-urilor pe termen lung ale BT reflectă aşteptările Moody's, conform cărora performanţa financiară, în special capitalul şi profitabilitatea, vor rămâne solide, în ciuda unui context macroeconomic mai puţin favorabil şi în cazul în care structura pasivelor nu se schimbă semnificativ pentru a îndeplini cerinţele MREL.
Standardele europene prevăd ca băncile să asigure permanent un nivel optim de fonduri eligibile MREL, distincte de depozitele clienţilor, care sunt garantate de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.
"Ne bucurăm că, de acum înainte, Banca Transilvania beneficiază de evaluare din partea a două agenţii internaţionale de rating, una dintre ele fiind Moody's, care confirmă poziţia solidă a BT. Este un moment şi un pas important, în contextul în care cerinţele de capital, în România şi Uniunea Europeană, sunt tot mai stricte iar acreditările agenţiilor internaţionale de rating susţin eforturile noastre de a menţine un cost al capitalului cât mai bun, care să contribuie la competitivitatea economiei României", a declarat Omer Tetik, directorul general al BT.
Rating-urile atribuite Băncii Transilvania se referă, de asemenea, la implementarea în business a principiilor de ESG, în conformitate cu Moody's Investors Service's General Principles for Assessing Environmental, Social and Governance Risks.
Moody's consideră că Banca Transilvania gestionează adecvat riscurile, după cum o demonstrează capitalizarea solidă şi lichiditatea semnificativă şi în ciuda apetitului ridicat pentru creştere atât organică, cât şi prin achiziţii.
Rating-urile Moody's pentru BT sunt: Baa2/P-2 pentru depozite pe termen lung şi scurt; Baa3/P-3 pentru emitenţi pe termen lung şi scurt; perspectivă stabilă privind rating-urile pe termen lung; rating-uri de risc de contraparte (CRR) pe termen lung şi scurt Baa1/P-2; evaluare de credit de bază (BCA) ba1 şi un BCA ajustat; evaluări ale riscului de contraparte (CR) Baa2(cr)/P-2(cr).
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi din sud-estul Europei. Ca bancă universală, acoperă toate segmentele de clienţi şi linii de business în sectorul financiar. Are aproximativ 20% cotă de piaţă, peste 4 milioane de clienţi, circa 10.000 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Valoarea brandului Banca Transilvania a depăşit pragul de 500 de milioane dolari şi a intrat în top 300 în Brand Finance Banking 500 2023. De asemenea, este în Top 10 Strongest Banking Brands Worldwide, cu un brand rating AAA+.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.