Acestea sunt obligate să ne anunțe atunci când ne trimit datele la Biroul de Credit, în cazul în care nu am fost notificați, putem cere băncii să corecteze sau să șteargă datele noastre iar același lucru trebuie raportat și la Autoritatea de Protecția Datelor.
Băncile și instituțiile financiare nebancare (IFN) trebuie să ne anunțe cu privire la transmiterea datelor noastre la Biroul de Credit, cu atât mai mult atunci când e vorba de transmiterea unor date negative. Dacă ne trezim raportați la Biroul de Credit, chiar cu date inexacte, putem sesiza aceste nereguli băncilor, pentru corectare/ștergere, iar, în subsidiar, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
Asociațiile de proprietari. Acest lucru este ABSOLUT interzis
Potrivit raportului GDPR pe anul trecut, multe dintre sesizările primite de ANSPDCP în 2018 erau legate de datele transmise la Biroul de Credit. Cele mai multe dintre sesizări s-au finalizat cu ștergerea datelor negative din Biroul de Credit pentru că transmiterea lor acolo se făcuse cu încălcarea legislației de protecția datelor.
Este necesar de menționat faptul că transmiterea datelor către Biroul de Credite nu este un lucru ilegal din punctul de vedere al GDPR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.