Potrivit analizelor, autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni nu ar îndeplini condiţiile pentru obţinerea finanţării europene. În opinia celor de la BEI, dacă s-ar construi această autostradă, traficul ar fi de doar 3.000 de vehicule medie zilnică anuală, adică un pic mai mult decât cel de pe un drum național secundar.
Potrivit sursei citate, experții ar fi luat în calcul patru trasee, anume Cluj – Bistriţa – Suceava, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău și Braşov – Bacău.
"Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău", susțin experții.
Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.