Această decizie a fost luată după ce firma care operează traversările comerciale a decis să trimită temporar unul dintre bacurile sale la Isaccea.
Însă, bacul militar, după numai o zi de utilizare, care a avut loc duminică, s-a stricat și a avut nevoie de reparații.
Bacul fluvial din dotarea Batalionului Nave Treceri Fluviale ,,Danubius" trebuia să asigure traficului rutier de mare tonaj și pasageri către județul Tulcea. Conform MApN, bacul militar a fost instalat sâmbătă, 11 iunie, la punctul de trecere Galați – I.C. Brătianu, prima cursă fiind realizată în jurul orei 17,00.
Programul de funcționare a bacului militar ar trebui să fie între orele 6,00 și 20,00, la interval de 60 de minute între curse. Nava militară este un bac fluvial de tip catamaran, cu o capacitate totală de transport a autovehiculelor de 300 tone sau de 500 de persoane, la o singură cursă.
Conform presei locale, bacul militar a fost reparat în noaptea de duminică spre luni, iar dimineață, 13 iunie, și-a reluat cursele începând cu ora 7,00. Bacul nu este remotorizat, conform surselor citate, acesta putând fi motivul defecțiunilor apărute.
MApN a decis aducerea unui bac militar pentru traversarea Dunării pe la Galați, în condițiile în care bacul "Oltișoru 3" al Navrom Bac Galați a fost detașat la Isaccea - Orlovka (Ucraina), scrie Viața Liberă/. Bacul militar a fost integrat în programul de transport al Navrom Bac Galați, din 30 în 30 de minute, cu mențiunea că acesta lucrează numai în intervalul orar 6,00-20,00. În restul programului, Navrom Bac funcționează non-stop.
Nava militară care acționează la Galați este un bac fluvial de tip catamaran, cu o capacitate totală de transport al autovehiculelor de 300 tone sau de 500 de persoane, la o singură cursă.
Citește și: O cale ferată părăsită spre Galați ar putea fi cheia exportului de cereale al Ucrainei
Calea ferată lungă de 20 de kilometri care face legătura între Reni, Ucraina și Galați este de fapt abandonată și a căzut pradă hoților de fiare vechi care au prăduit vreo 12 km de șină.
Se pare că această mică cale ferată cvasipărăsită ar fi soluția împotriva crize alimentare care amenință să cuprindă lumea.
Liderii europeni încearcă cu disperare găsească soluții pentru a scoate cerealele din Ucraina, ale cărei exporturi sunt în mod normal mai mari decât cele ale întregii Uniuni Europene. Rusia, acuzată de Națiunile Unite că poartă un război împotriva securității alimentare globale, a declarat săptămâna trecută că va deschide coridoare maritime pentru a debloca porturi precum Odesa, la Marea Neagră, dacă sancțiunile împotriva țării vor fi ridicate. Cu toate acestea, Ucraina a declarat că este sceptică din cauza preocupărilor legate de securitate, notează Bloomberg.
Rezolvările avute în vedere până acum sunt unele extrem de alambicate și de cele mai multe ori ineficiente. Ideile care au fos tpână acum puse pe tapet au fist de la convoaie de nave escortate până la mutarea a tot ceea ce este posibil pe cale terestră către Marea Baltică. Oficiali din porturi, companii de logistică și din industria agricolă intervievați în întreaga regiune spun că răscolesc hărțile pentru a găsi soluții precum devierea transportului rutier și revitalizarea legăturilor feroviare, cum ar fi cea care leagă Galațiul de Ucraina.
Calea rutieră este una complicată din cauza lipsei de șoferi de camion și de faptul că sovieticii au folosit un ecartament mai mare decât cel european. Potrivit UE, acest lucru a provocat întârzieri de până la 30 de zile la frontiere pentru rutele existente, deoarece mărfurile trebuie transferate pe material rulant compatibil, iar infrastructura vamală este copleșită. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.