Circulaţia pe Podul Prieteniei dintre Giurgiu şi Ruse desfăşoară alternativ, pe o singură bandă, în sistem semaforizat, după ce miercuri, 10 iulie 2024, au fost demarate lucrările de reparaţii pe partea bulgară a podului, lucrări ce vor dura aproximativ 730 de zile.
Afectați nu sunt doar cei care pleacă în concedii dar și transportatorii care au în plus și restricții de circulație din cauza caniculei.
În aceste condiții este necesar ca traficul să poată fi fluidizat și cu ajutorul bac-ului.
La solicitarea DCBusiness, Ministerul Transporturilor a transmis că procesul de deschidere a activității de transport de vehicule și pasageri pe relația Giurgiu-Ruse cu ajutorul bacului a fost intensificat, urmând procedurile stabilite în Înțelegerea dintre Ministerul Transporturilor din România și Ministerul Transporturilor din Republica Bulgaria, aprobată prin HG nr. 25/2000.
Conform articolului 9 din această înțelegere, Comisia mixtă de experți are autoritatea de a decide începerea sau închiderea activității pe fiecare relație de transport. Recent, operatorul de transport RO-RO TRANSFRONTALIER a comunicat cu secretariatul Comisiei mixte de experți și a depus documentația necesară pentru deschiderea liniei Giurgiu-Ruse.
Procedurile de deschidere
Documentația depusă de RO-RO TRANSFRONTALIER va fi analizată de Comisie, care, dacă consideră că aceasta corespunde cerințelor, va hotărî începerea procedurilor pentru deschiderea liniei. De asemenea, transportatorii desemnați și operatorii portuari din cele două state trebuie să convină asupra reciprocității prețurilor pentru serviciile prestate.
Citește și: Bulgarii nu închid în totalitate traficul pe "Podul Prieteniei", Giurgiu - Ruse, din 9 iulie
În data de 2 iulie 2024, la sediul Consiliului Județean Giurgiu, a avut loc o întâlnire între reprezentanții RO-RO TRANSFRONTALIER și instituțiile statului, inclusiv Poliția de Frontieră, CNAIR, Vama, DSV, și DSP. În cadrul întâlnirii, s-au discutat completările necesare pentru finalizarea lucrărilor de redeschidere a punctului de trecere a frontierei.
Infrastructura și pregătirile
În răspunsul MT se spune că lucrările de infrastructură au inclus realizarea iluminatului perimetral stradal și montarea tonetelor de lucru alimentate cu energie electrică. De asemenea, au fost finalizate sistemele video amplasate conform cerințelor de securitate.
În prezent, se lucrează la cosmetizarea perimetrului, inclusiv toaletarea copacilor din zona Mocanașu, și dotarea clădirii administrative cu mobilierul și birotica necesară. Poliția de Frontieră și alte instituții vor echipa și amenaja birourile atribuite în vederea funcționării eficiente a punctului de trecere.
Deschiderea punctului de trecere a frontierei Giurgiu-Ruse pe relația RO-RO reprezintă un pas important în îmbunătățirea transportului transfrontalier între România și Bulgaria. Toate măsurile necesare sunt în curs de finalizare, asigurându-se respectarea parametrilor stabiliți de Comisia mixtă de experți.
De reținut este că Ministerul Transporturilor, în pofida mesajului optimist, nu a spus de la ce dată se va putea trece Dunărea cu bacul la Giurgiu.
Alte variante ocolitoare
ITPF Giurgiu recomandă participanţilor la traficul transfrontalier utilizarea şi a celorlalte puncte de trecere a frontierei deschise în regim internaţional de la graniţa cu Republica Bulgaria, care funcţionează pe raza judeţului Dolj, la PTF Calafat şi PTF Bechet, trecere cu bacul; în judeţul Teleorman, la PTF Zimnicea şi PTF Turnu Măgurele, ambele treceri cu bacul; pe raza judeţului Călăraşi, prin PTF Călăraşi, trecere cu bacul; şi pe raza judeţului Constanţa la PTF Vama Veche, PTF Ostrov, PTF Negru Vodă, PTF Lipniţa şi PTF Dobromir unde traficul este deschis pentru autoturisme cu greutate admisă de 3,5 tone, iar programul de funcţionare este de la ora 8,00 la ora 20,00.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.