Proprietarii de terase care și-au deschis afacerea, vor fi obligați să deţină un registru cu evidenţa clienţilor care fac rezervare. Motivul: să existe date pentru o eventuală anchetă epidemiologică.
Obligaţia e doar teoretică pentru că nu există sancţiune.
Regulamentul General de Protecţia Datelor (GDPR) vine, însă, din spate şi poate aduce amenzi. Avem şi precedent - un hotel din România a primit amendă 15.000 lei pentru încălcarea GDPR. O persoană a divulgat datele personale a 46 de oaspeţi ce luau micul-dejun.
Citește: Ce condiții trebuie să îndeplinească localurile pentru a se redeschide
„Dacă mergem pe ideea în care trebuie să ţinem un registru şi să luăm nişte date ale persoanelor în momentul în care fac o rezervare la terasă, atunci da, ni se aplică şi regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal”, a spune avocatul Ana Maria Udrişte.
De altfel, a lua exclusiv iniţiala numelui şi, eventual, un număr de telefon sau o adresă de e-mail, este suficient pentru a putea furniza mai departe informaţii.
„Indiferent de cum ţinem acest registru de rezervări, ar trebui să fim foarte atenţi cine are acces la el”, a avertizat avocatul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.