Capacitatea globală a companiilor aeriene va fi sub așteptări anul acesta și va rămâne limitată până cel puțin în 2025, a atras atenția Willie Walsh, evidențiile dintre cauze întârzierile la livrările de noi aeronave și penuria de piese de schimb disponibile.
"Nu văd nicio îmbunătățire reală sau semnificativă până cel mai devreme în 2025, și ar putea chiar să depășească acest termen", a declarat Walsh pentru Reuters, în marja unei conferințe desfășurate la Dublin.
Companiile aeriene, care speră într-o redresare cât de cât rapidă după anii de restricții sanitare impuse de pandemia de coronavirus, rămân încrezătoare într-o revenire a cererii de călătorii, astfel încât să depășească nivelurile din 2019 în acest an. Dar lipsa de aeronave ar putea spulbera aceste speranțe.
Este ca un cerc vicios. Marii producători mondiali de avioane - Boeing Co și Airbus - se află sub presiune din cauza blocajelor de pe lanțurile de aprovizionare, ceea ce duce la nerespectarea graficului de livrări. Noile aeronave ajung la beneficiari cu mare întârziere. Șefii companiilor aeriene acuză, de asemenea, un deficit de piese de schimb, în special pentru motoare, explică Willie Walsh.
"Acest lucru înseamnă că, din punctul de vedere al capacității, cifrele vor fi ușor sub previziunile industriei", explică el.
Săptămâna trecută, Boeing a anunțat o nouă oprire a livrărilor de 737 din cauza furnizorilor, în timp ce surse din industrie au declarat că Airbus a început să notifice companiile aeriene cu privire la întârzieri de livrare în 2024 pentru cea mai bine vândută familie de aeronave A320neo.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa, a avertizat miercuri că își va reduce programul din iulie, deoarece se așteaptă ca aproximativ 10 Boeing 737 MAX să fie întârziate din cauza unor probleme de fabricație. Nu se așteaptă ca aceste probleme să provoace un haos pe aeroporturi comparabil cu cel înregistrat anul trecut, când cererea și-a revenit după criza COVID-19, a precizat directorul general al IATA.
Citește și Comisia Europeană va investiga ajutorul acordat de România companiei Blue Air
Comisia Europeană a iniţiat o investigaţie detaliată pentru a evalua dacă anumite măsuri de sprijin adoptate de România în favoarea companiei aeriene Blue Air Aviation (denumită în continuare "Blue Air") respectă normele UE privind ajutoarele de stat, potrivit unui comunicat CE.
Compania aeriană română Blue Air se confrunta cu dificultăţi financiare din 2019 şi, începând din martie 2020, la fel ca alte întreprinderi active în sectorul aviaţiei, a fost grav afectată de pandemia de coronavirus. Din noiembrie 2022, Blue Air a încetat să funcţioneze, deoarece autorităţile române i-au suspendat temporar licenţa de operare, din cauza situaţiei financiare a societăţii....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.