Oficialii autorității de reglementare în energie nu au putut spune câte dintre aceste plângeri au și fost soluționate, dar subliniază că plângerile nu au rămas fără urmări, fiind aplicate foarte multe amenzi furnizorilor de energie.
Așa este cazul și companiei din cadrul Hidroelectrica, care se ocupă cu furnizarea energiei electrice. Aceasta nu ar fi fost complet pregătită să funcționeze, clienții neprimind timp de câteva luni nicio factură din partea companiei.
''Hidroelectrica, o companie deținută de stat, care are acum cele mai bune prețuri la energie, are de achitat circa un milion de lei. Compania a fost sancționată și pentru că nu a fost în stare să le trimită românilor, care i-au devenit clienți, facturi timp de luni bune. Amenzi au primit și Enel, Eon, Electrica si CEZ'', spune vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege.
Vicepreședintele ANRE spune că au fost aplicate până acum sute de amenzi, în valoare de peste un milion de lei, companiei Hidroelectrica.
Acesta a cerut consumatorilor care se consideră nedreptățiți să trimită ANRE facturile pe care le contestă.
Oficialul a declarat, de asemenea, că instituția de reglementare în energie a primit peste o mie de sesizări la adresa Hidroelectrica.
Citește și: Motivele pentru care românii nu și-au schimbat furnizorul la energie și la gaze
''În doar 6 luni în 2021 am depășit 10.000 de plângeri. Sunt foarte multe plângeri. Avem peste o mie de sesizări la adresa Hidroelectrica. Unele au fost rezolvate. S-au dispus amenzi. Cred că este compania, la adresa căreia sunt cele mai multe plângeri din gestiunea noastră. Sunt dificultăți pe care le întâmpină în primirea și gestionarea avalanșei de cereri pentru că trebuie să recunoaștem că are de luni bune cele mai mici prețuri și în comparatorul de pe site-ul ANRE.
Am aplicat sute de amenzi în valoare de peste un milion de lei către Hidroelectrica. Ei chiar fac eforturi și încearcă să se adapteze să gestioneze. Practic, toți furnizorii mari, toți furnizorii de ultimă instanță, CEZ, Electrica, EOn, Enel, pentru nerespectarea termenelor de răspuns la solicitări de ofertă, pentru nerespectarea termenelor în care trebuie să semneze contractul. Și la toți, pentru aceste nereguli s-a aplicat o amendă de 400.000 lei, în mai multe rânduri deja'', a adăugat oficialul la Digi24.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.