Potrivit acestuia, până la sfârşitul anului 2019, românii ar putea circula, cu restricţii de viteză, de la Sibiu la Nădlac pe autostradă.
"În condiţiile în care nu apar şi alte elemente surpriză, finalizăm expertiza, finalizăm lucrările la pod, la podul peste râul Mureş, şi pe acest an, să vă răspund clar, autostrada Lugoj-Deva lotul 3 ar putea fi dată în trafic în aceste condiţii. Astfel, românii ar putea circula, cu restricţii de viteză într-adevăr - şi aici putem discuta de ce suntem în situaţia asta - de la Sibiu la Nădlac pe autostradă. 21,1 kilometri în aceste condiţii pentru anul 2019", a dat asigurări Lucian Bode, întrebat de jurnalişti câţi kilometri de autostradă îşi asumă până la sfârşitul anului.
În ceea ce priveşte anul viitor, Lucian Bode a menţionat că sunt câteva tronsoane de autostradă care ar putea fi date în trafic, însă a repetat că vrea să ia contractele "la mână" şi să verifice stadiile fizice şi financiare pentru fiecare în parte.
Citește și CNAIR. Autostrada Lugoj-Deva. Lotul 3 are probleme
"Pentru anul viitor, sunt câteva tronsoane de autostradă aflate în diverse stadii şi în condiţiile în care nu mai găsesc bombe gen Comarnic, gen Lugoj-Deva lotul 3, unde, iată, 98% stadiu fizic şi nu putem să-l dăm în trafic... Sunt în execuţie tronsoane de autostradă şi vă dau exemple: de pe autostrada Transilvania-Biharia-Borş cei 5,3 kilometri - sunt şanse foarte mari să poată fi daţi în trafic, dar sigur acolo se lucrează foarte bine şi vom face o evaluare, dar anul viitor acest tronson poate fi dat în trafic, pe Sebeş-Turda lotul 1 avem stadiul fizic 78% - ar fi speranţe să înaintăm până la sfârşitul anului, pe Ogra-Câmpia Turzii, pe lotul 2 Iernut-Cheţani 80% stadiu fizic. Sigur, pe fiecare avem probleme: pe Sebeş-Turda pe lotul 1 avem probleme cu nodul Sebeş, cu nodul Alba Nord, pe Iernut-Cheţani se lucrează şi, sigur, se lucrează pe Râşnov-Cristian pe cei 6,3 kilometri. De asemenea, Varianta Ocolitoare a Bacăului, cei 17 kilometri, sunt şanse foarte mari să fie daţi în trafic, dar, repet, luăm contractele la mână, verificăm stadiul fizic, stadiul financiar, verificăm situaţia reală în care se găseşte fiecare proiect, stadiul exact şi vă comunicăm transparent, cu toată deschiderea, situaţia în care ne aflăm în fiecare moment'', a explicat Bode.
Referitor la autostrada Ploieşti-Braşov a reiterat că nu susţine varianta execuţiei în parteneriat public-privat şi doreşte să găsească finanţare adresându-se Comisiei Europene şi instituţiilor financiare internaţionale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.