O nouă propunere legislativă care a trecut def votul Senatului impune această nouă obligație pentru autoritățile române.
Termenul pentru notificarea expirării cărților de identitate și permiselor de conducere este cu 90 de zile înainte, iar pentru pașapoarte este de 6 luni.
Inițiatorii propunerii legislative susțin că este firesc ca unii cetățeni să uite sau să amâne reînnoirea documentelor, iar această lege va permite o acțiune în timp util pentru a evita situațiile de ieșire din legalitate.
Proiectul prevede că, în cazul în care autoritățile nu dețin numărul de telefon mobil sau adresa de e-mail a cetățeanului, notificarea poate fi trimisă și prin poștă.
Potrivit inițiatorilor, transmiterea avertizărilor prin SMS și e-mail va ușura atât viața cetățenilor, cât și a funcționarilor statului.
Propunerea legislativă va fi dezbătută în Camera Deputaților, care este for decizional în acest caz. Pentru a intra în vigoare, ea trebuie să treacă de Parlament și să fie promulgată de Președintele Klaus Iohannis.
În cazul în care autoritățile nu dețin date de contact ale cetățenilor, precum numere de telefon sau adrese de e-mail, notificarea expirării documentelor poate fi realizată și prin intermediul poștei clasice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.