Astfel, după ce la cea din urmă ședință CSAT, Autostrada Brașov - Comarnic a fost declarată obiectiv strategic de interes național, Adrian Veștea, președintele Consiliului Local Brașov, a decis să demareze o acțiune prin care și aeroportul să capete același statut.
Veștea spune că Brașovul este foarte important pentru turism și pentru poligonul militar de la Cincu, cel mai mare din sud-estul Europei.
Proiectul de la Braşov-Ghimbav este unul ambiţios: scheletul va fi din beton armat, iar pereţii din sticlă. Subsolul va fi destinat fluxului de bagaje şi unor spaţii administrative (transformatoare, rezerve de apă, depozite), la parter va fi zona de check-in (cu 10 birouri) şi spaţii comerciale, iar la etaj vor fi patru fluxuri de securitate, zona de control paşapoarte, zona de îmbarcare şi spaţii comerciale. Conform arhitectului Dorin Ştefan, pentru realizarea proiectului tehnic va fi nevoie de aproximativ trei luni, iar pentru realizarea lucrărilor propriu-zise, de un an şi jumătate. Platforma de parcare va avea o capacitate de trei aeronave, ceea ce înseamnă că prin terminal vor putea trece 1 milion de pasageri în fiecare an.
Răzvan Cuc: Contractul pentru autostrada Braşov-Comarnic, semnat anul acesta
Conform autorităților locale din Brașov, proiectul aeroportului este gândit modular, astfel că acesta va putea fi extins în viitor, cu costuri minime.
Primul obiectiv construit al aeroportului a fost pista, cu o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri, finalizată în 2014. Potrivit devizului general întocmit de compania IPTANA SA, valoarea investiţiei în realizarea aeroportului Braşov-Ghimbav, cu tot cu TVA este de 57,5 mil. euro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.