Constructorul sud-coreean Hyundai prezintă la CES o mașină capabilă să ruleze, dar și să pășească. Cele patru roți ale concept-car Cradle sunt, de fapt, situate, la capătul unor brațe articulate, care permit vehicului să avanseze pe teren accidentat.
Control de la distanță
Pe de altă parte, Valeo va permite vizitatorilor de la salonul tehnologiilor din Las Vegas să experimenteze prototipul Drive-4U, deși admite că anumite chestiuni sunt insurmontabile. Motiv pentru care, compania dezvoltă în paralel sistemul Drive4U Remote, care oferă unui operator posibilitatea de a prelua controlul de la distanță a unei mașini autonome, în cazul unor situații neașteptate, precum un fenomen meteo care blochează drumul sau dacă șoferul se simtă rău.
Comunicare cu alți participanți la trafic
Comunicarea cu alți participanți la trafic și cu infrastructura (C-V2X) reprezintă un paramentru care pare indispensabil pentru dezvoltarea mașinilor autonome. Așteptând ca acest deziderat să devină realitate, C-V2X se prezintă drept un element capabil să completeze asistenții deja disponibili.
Citește și Inelul care transformă culorile în sunet, prezentat la CES 2019
Ford anunță că un astfel de dispozitiv va fi livrat pe toate modelele vândute în Statele Unite începând din 2022. Astfel, mașina va interacționa cu semafoarele, cu alte autoturisme echipate cu același sistem și cu pietonii care accepte să comunice localizarea lor prin telefoanele inteligente. Acest lucru va permite evitarea unor evitarea accidentelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.