Prin Ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au fost stabilite, în vară, tarifele pentru călătoriile cu trenul doar pentru două tipuri de trenuri, Regio și, respectiv, InterRegio.
Acum, a fost emis un nou ordin ce stabilește și prețurile pentru călătoriile cu trenurile InterCity. Este vorba despre Ordinul 2.325/2022, publicat marți în Monitorul oficial și intrat, prin urmare, în vigoare.
Mai exact, în Ordinul MTI nr. 548/2022 se introduce un nou tabel, al treilea, ce conține prețurile biletelor pentru călătoriile cu trenurile InterCity (poate fi descărcat de finalul articolului).
Concret, tarifele pentru trenurile InterCity au fost stabilite prin majorarea cu 15% a tarifelor pentru trenurile InterRegio și rotunjirea la leu a valorii obținute.
Începând cu luna iulie, așa cum prevede Ordinul MTI nr. 548/2022, tarifele de deservire generală din transportul feroviar public de călători s-au majorat cu aproximativ 20% față de cele utilizate anterior.
De pildă, pentru o călătorie cu trenul Regio între 21-30 de kilometri, la clasa I se plătesc acum nouă lei (tarif întreg), față de opt lei anterior, iar la clasa a II-a, 5,5 lei, față de 4,5 lei înainte, precizează Avocatnet.
Citește și Licitaţia pentru cumpărarea a 20 de trenuri electrice prin PNRR, anulată
Licitaţia pentru achiziţia a 20 de trenuri de lung parcurs a fost anulată automat în sistemul de achiziţii publice, în condiţiile în care niciunul dintre cei cinci ofertanţi înscrişi nu au depus o ofertă, a anunţat marţi Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
"ARF anunţă că procedura de achiziţii publice privind 'Achiziţia de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, destinate conectării centrelor urbane din România şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi reparaţii necesare funcţionării respectivelor trenuri' a fost anulată automat în sistemul de achiziţii publice, în condiţiile în care niciunul dintre cei 5 ofertanţi înscrişi nu au depus o ofertă", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, ARF va analiza "soluţiile în vederea reluării întru un termen cât mai scurt a procedurii de achiziţie în vederea încadrării în jaloanele PNRR".
Corina Creţu: Suntem foarte întârziaţi cu absorbţia fondurilor
"Aşa cum am spus de foarte multe ori, banii nu au fost niciodată o problemă, ci lipsa proiectelor, lipsa de viziune. 18 ţări folosesc deja toate instrumentele la dispoziţie, noi suntem în faza în care de-abia obţinem aprobările şi, din păcate, nu avem proiecte. Deci Comisia se plânge de lipsa proiectelor mai ales pe fondurile clasice, pe 2021-2027, pentru că tot ce era mai avansat s-a mutat pe PNRR. Vor fi pentru prima oară opt programe regionale operaţionale, un program destinat sănătăţii, un program de mediu, un program de agricultură şi Fondul pentru o tranziţie justă," a declarat, în conferinţă de presă, europarlamentarul Corina Creţu.
Ea a precizat că este foarte preocupată şi de absorbţia de către România a fondurilor europene aferente exerciţiului financiar 2014-2020.
"Pe timpul când am fost comisar, am încheiat exerciţiul financiar 2007 - 2014 cu 92,8%, la ora actuală pe 2014 - 2020 rata de absorbţie este de 68%. Dar pentru că s-a făcut în Parlamentul European o derogare, Guvernul poate deconta toate cheltuielile legate de refugiaţi din fonduri europene. Plus avem aceste şanse istorice, legate de PNRR, unde din păcate suntem foarte întârziaţi, la fel şi cu Programele Operaţionale 2021-2027", a afirmat Corina Creţu.
În altă ordine de idei, europarlamentarul Pro România consideră că, până la sfârşitul anului, România va intra în Spaţiul Schengen, însă avem nevoie de negociatori buni şi de abţinerea Olandei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.