Mai precis, nu vor mai avea acces în zona centrală a capitalei autovehiculele încadrate în clasa de poluare 1, 2 sau care nu figurează în nici o clasă de poluare. Același proiect de act normativ arată că, din anul 2022, circulaţia acestor maşini va fi interzisă pe întreg teritoriul orașului, indiferent dacă sunt sau nu înmatriculate în Bucureşti.
Începând din 2022 se va trece la următoarea fază, ce interzice circulaţia maşinilor Euro 3 şi Euro 4, urmând ca interdicţia să se generalizeze la nivelul întregii Capitale în 2025.
Fac excepţie de la această restricţie: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care au girofaruri galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV, se mai arată în proiect.
Conform propunerii, nerespectarea prevederilor ar urma să constituie contravenţie, fiind sancţionată cu amendă de la 500 la 2.000 de lei, scrie Antena1
Măsuri similare au fost luate în mai multe metropole europene cum ar fi Roma, Torino, Bruxelles, Paris, Bordeaux, Lille, Berlin, Munchen, Budapesta, Amsterdam, Florenţa, Oslo, Lisabona, Stockholm, Viena, Londra, Rotterdam sau Strasbourg.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.