În primul rând, reprezentanţii ANPC sfătuiesc consumatorii:
- să se ferească de ofertele "prea bune ca să fie adevărate" întrucât sub acestea se pot ascunde înşelătoriile.
- să verifice cu atenție numele site-ului pe care i se cere să intre (adresa URL)
- să verifice adresa de email trimisă de eventualii atacatori cibernetici
- să confirme autenticitatea interlocutorului, înainte de a oferi informaţii cruciale
De asemenea, ANPC recomandă ca fiecare persoană să folosească un furnizor de e-mail cunoscut și să instaleze un antivirus.
Citește și: Vin banii pentru despagubirea HORECA. Documentele necesare
"ANPC vine în sprijinul consumatorului cu următoarele sfaturi: Fereşte-te de oferte "prea bune ca să fie adevărate"; verifică cu atenţie adresele URL şi adresele de e-mail; confirmă autenticitatea înainte de a oferi informaţii cruciale; utilizează un furnizor de e-mail cunoscut; fii precaut la eforturile de caritate în ceea ce priveşte evenimentele din întreaga lume; instalează un antivirus cu protecţie împotriva phishing-ului; raportează atacuri potenţiale de phishing", arată postarea ANPC.
Phishingul este un tip de infracţiune informatică ce permite hackerilor să se dea drept reprezentanţi ai unei autorităţi, reprezentanţi ai serviciilor pentru clienţi sau alte surse de încredere, pentru a-ţi fura cele mai valoroase informaţii personale.
Atacurile de tip phishing se produc, de obicei, prin e-mail, dar pot avea loc şi prin mesaj text sau chiar apeluri telefonice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.