Poate că focul a fost stins, dar rămân întrebări cu privire la mărimea, originea și încărcătura dronei folosite în atacul de aseară.
Ce știm până acum
În data de 24 aprilie a mai avut loc un atac însă dronele nu și-au atins ținta, una fiind doborâtă de ruși iar a doua a explodat singură în aer fără să producă niciun fel de pagube. Privind retroactiv, pare să fi fost un test pentru atacul din 29 aprilie.
În ziua atacului efectiv, au avut loc două explozii, una la ora locală 4:20 AM și a doua un minut mai târziu, la 4:21 AM și s-au au auzit din partea cealaltă a portului.
Fotografia de mai jos a fost făcută nu mai târziu de ora locală 4:40 AM dintr-un port vecin, potrivit unor surse.
Drona sau dronele veneau din direcția Capului Fiolent, erau vizibile cu ochiul liber și zburau la o altitudine joasă cu câteva minute înainte de detonare.
Imaginile filmate de DJI arată numeroase rezervoare carbonizate, dar două dintre cele aflate în apropierea centrului ecranului par să fi suferit daune structurale grave care NU se potrivesc cu daunele termice din jur pe care le-au suferit alte rezervoare.
Aceste rezervoare pot fi văzute în prima fotografie. Ambele sunt puternic înghițite la ~4:40 AM, ora locală. Rezervorul trei (dreapta) se aprindea, de asemenea, în acest moment.
Este foarte pisibil ca ambele rezervoare să fi fost vizate în același timp. Fie un UAV a detonat între cele două și a avariat ambele rezervoare, fie au fost două UAV-uri separate.
Localnicii afirmă că s-au auzit două explozii separate la un minut distanță.
Deci, de unde ar fi putut veni dronele
Analiștii sunt de părere că dronele nu au venit de pe nave aflate în larg ci mai degrabă din regiunea Odesa, ceea ce înseamnă că ar putea fi vorba de drone de tip Mugin-5 cu încărcătură personalizată.
În ceea ce privește apropierea ciudată de sud, probabil că a fost o încercare de a evita baza aeriană vecină, unde sunt adăpostite tunuri antiaeriene și bruiaje electronice.
Trebuie notat că incendiul nu a fost stins de pompieri ci pur și simplu a ars tot combustibilul din rezervoare. Chiar și containerele care nu au ars nu vor putea elibera combustibil din cauza pierderii de presiune la nivelul întregului sistem sau a unei posibile pierderi a controlului. Așadar stația este practic inutilizabilă până când nu se vor face reparații.
Concluzia este că acesta a fost un atac excelent și eficient din punct de vedere al costurilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.