”Sindicatele vor să păstreze status quo-ul în multe piețe. Dar în primul rând patronii de firme de taxi se opun schimbării. Nu atât șoferii de taxi, cât patronii. Sunt foarte mulți bani în aceste afaceri și multă corupție și de aceea piața nu se schimbă. Acești oameni din spatele industriei au influență mare asupra politicineilor și nu acceptă schimbarea”, a declarat Martin Villig, la evenimentul Startup Europe Summit, organizat de Comisia Europeană, la Cluj-Napoca.
El a spus că este greu să devii taximetrist independent, din cauza costurilor mari. Villig spune că în aceste condiții aplicațiile de ridesharing ca Bolt sau Uber sunt o soluțe bună pentru șoferi.
„În Europa de Est, de obicei nu a fost o situație în care să plătești mult pentru o licență de taxi, dacă compari cu Europa de Vest sau cu SUA, cu Germania de exemplu sau cu New York, unde pe piața neagră o licență de taxi poate să coste de la zeci de mii la câteva sute de mii de dolari, deci oamenii iau credit pentru a-și procura o licență de taxi. Și atunci eu întreb de ce? Nu am nevoie de credit bancar de 300.000 de dolari ca să-mi iau licență de frizer. Dacă îmi duc copiii la grădiniță cu mașina de ce nu pot să duc și pe alții cu mașina? Eu sunt cu atât mai atent când iau pe altcineva cu mașina mea”, a transmis Villig.
Citește și:Uber și Taxify, își unesc forțele: Guvernul să amâne o decizie privind ride-sharing
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.