"Nou atac de tip #scam vizează clienţi care utilizează servicii de la Compania Naţională Poşta Română. Momentan link-ul este inactiv, însă este posibil ca această campanie să fie replicată şi pe alte site-uri compromise. Evitaţi să introduceţi date personale şi/sau financiare după primirea unor astfel de campanii "promoţionale". Dacă nu aţi participat la un concurs, cum aţi putea câştiga? Reţineţi faptul că astfel de promoţii sunt de obicei prezente exclusiv pe canalele oficiale ale companiilor. Mulţumim celor care ne transmit notificări cu privire la posibile incidente de securitate cibernetică pe Facebook, sau alte conturi de social media. Detaliile specificate de dvs. ne ajută la analizarea problemei, la diseminarea informaţiei către ceilalţi utilizatori şi, implicit, la diminuarea eventualelor pagube financiare în cazul unor astfel de încercări de fraudă online", notează sursa citată.
Citește și ”Taxă” pe executare silită. Cum și unde a apărut ideea
Practic, cei vizaţi sunt îndemnaţi să răspundă unui sondaj de opinie pentru loializare, iar în schimbul informaţiilor oferite ar primi un cadou din partea sponsorilor, constând în smartphone-uri de ultimă generaţie. Mai mult, la secţiunea de comentarii este postat un mesaj cu textul "Am câştigat un Samsung S10, aştept cu nerăbdare. Mulţumesc !".
Începând cu data de 2 mai, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România vor putea raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro.
Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop. La ora actuală, în activitatea noului Call Center sunt implicate 10 persoane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.