”Va trebui să educăm consumatorii să înveţe să poată închide lumina în camera în care aceştia nu-şi mai desfăşoară activitatea, să poată să evalueze corespunzător modul în care îşi încălzesc locuinţa, pentru a fi siguri că nu vor apărea costuri mai mari decât cele estimate de aceştia. Mai mult decât, vreau să aveţi amabilitatea şi, într-un termen rezonabil, să purtăm o discuţie legată de modalitatea de evaluare a consumului acestuia de referinţă şi modul în acesta vom putea transmite consumatorilor că aceştia au depăşit consumul”, a spus șeful ANPC.
El a dezvăluit că își dorește o abordare unitară la nivelul întregului spectru al activităţii de furnizare de utilităţi. ”Nu cred în varianta de transmitere prin SMS, ci în momentul primirii facturii să poţi să transmiţi tocmai pentru a lăsa consumatorului posibilitatea să conteste la nivelul aparatului de specialitate a furnizorului de utilităţi aceste măsuri. Ne-ar plăcea ca implementarea acestei măsuri să se facă în cel mai scurt timp. Mi-aş dori undeva în zece zile să găsim formula de transmitere către consumatori a acestor informaţii. Consumul util apare atât Ordonanţa 118, cât şi în Ordonanţa 3, ca recomandare conform mediei zilnice şi lunare a consumurilor din perioada precedentă", a menţionat Constantinescu.
Pe înțelesul tuturor
Şeful ANPC a transmis furnizorilor de energie din România să găsescă o modalitate ca facturile emise să fie "pe înţelesul tuturor".
Citește și Recalculare facturi energie. Clienții unui mare furnizor primesc înapoi o sumă DERIZORIE
"Avem de evaluat toate situaţiile cu care ne-am confruntat în teritoriu atât dvs., cei care aţi fost sancţionaţi, cât şi noi, raportat la activitatea colegilor comisari. (...) Există o parte dintre consumatori neavizaţi şi care nu ştiu să parcurgă nici astăzi o factură emisă în noile condiţii, motiv pentru care vom ruga operatorii economici să găsească o modalitate ca, odată cu emiterea noilor facturilor, să poată transmite consumatorilor o modalitate clară de citire pe înţelesul tuturor. Consumatorii medii sunt aceia care nu neapărat au pregătirea necesară pentru a putea parcurge din perspectivă fiscală un document şi am convingerea că au nevoie să înţeleagă foarte bine de pe factură unde a fost aplicată compensarea, unde a fost aplicată plafonarea", a subliniat Horia Constantinescu.
Citirea contoarelor
În același timp, el a cerut să fie elaborat un document din care să reiasă că obligativitatea de citire a contoarelor revine, în primul rând, consumatorului.
"Va trebui să elaboraţi şi un document clar din care să reiasă că obligativitatea de citire a cifrelor menţionate pe blocul de măsură revine în primul rând consumatorilor, dar să luaţi în calcul că mulţi dintre aceştia nu pot să ajungă să citească contorul fie din raţiuni date de vârstă, fie de pregătirea acestora. Citirea contoarelor trebuie să se facă, totuşi, cu o frecvenţă cel puţin trimestrială, motiv pentru care va trebui să ne asigurăm că aceste lucruri sunt duse la îndeplinire", a subliniat preşedintele ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.