Propunerea legislativă prevede, printre altele, că asociațiile de proprietari vor putea deține unul sau mai multe conturi bancare, care să fie folosite la efectuarea de plăți către furnizorii de produse sau servicii cu care colaborează asociația și la încasarea diverselor sume de la proprietari, inclusiv a întreținerii.
Astfel, după ce măsurile incluse în această propunere legislativă vor ajunge să se aplice, asociațiile de proprietari nu vor mai avea limitări cu privire la numărul conturilor bancare și vor putea decide câte conturi vor avea și la ce va fi folosit fiecare dintre ele.
Citește și Administrator de bloc. Multe modificări la legea recent intrată în vigoare
În prezent, Legea nr. 196/2018 stabilește că asociațiile de proprietari sunt obligate să dețină un singur cont și, pentru a permite locatarilor să plătească cotele de întreținere, să afișeze, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociației, și datele de identificare ale acestui cont bancar.
Datele ce trebuie afișate la avizier sunt, potrivit Legii nr. 196/2018, numele titularului contului bancar, banca la care a fost deschis contul, sucursala băncii și codul IBAN. International Bank Account Number sau, după cum este el mai cunoscut, codul IBAN permite identificarea beneficiarului unei plăți, chiar dacă nu există și alte detalii legate de respectivul cont bancar.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.