”Arta a fost întotdeauna o formă interesantă de investiție, care în timp de criză a reușit să-și păstreze valoarea, acest lucru datorându-se și colecționarilor care, în vremuri de criză, nu vând lucrări. Astfel că, dacă marfă nu este pe piață, valoarea se păstrează. Pentru că majoritatea colecționarilor importanți care au colecții foarte importante, aleg să nu vândă în timp de criză și așa se stabilizează, cumva, piața”, a spus Suzana Vasilescu în cadrul emisiunii moderate de Alex Vlădescu.
Încotro trebuie să ne îndreptăm atenția?
În ceea ce privește o eventuală investiții, înainte de toate, oamenii ar trebui să-și îndrepte atenția în special spre arta contemporană, spune invitata jurnalistului Alex Vlădescu. Iar asta pentru că ”în România s-a dezvoltat o piață absolut interesantă în acest sens. Există case de licitație care cresc cotele artiștilor, există galerii care merg la târguri internaționale de artă, există muzee internaționale care sunt foarte atente la ce se întâmplă în România, pentru că în România există o multitudine de artiști foarte interesanți. Și atunci, ca alternativă și de investiție, dar și financiară, cred că arta contemporană și faptul că poți să ai la tine acasă un artist tânăr și să susții un artist este foarte important”, a subliniat experta..
Dar ce ar trebui să știe cineva care vrea să pornească pe acest drum?
”De sute de ani există un sistem foarte bine pus la punct în acest sector al artei. Și anume că persoana interesată să-și formeze o colecție ar trebui, în primul rând, să viziteze artiști și galerii. Galerii comerciale de artă sunt peste tot în lume, în România sunt foarte multe galerii, unde cei care le trec pragul găsesc nu doar artiști interesanți, dar și consilieri. Pentru că asta facem noi din papucii noștri de galeriști: îi îndrumăm pe oameni ce ar fi bine să cumpere, stăm de vorbă cu ei, înțelegem ce le place, le recomandăm și alți artiști, alte galerii. Este un sistem care se numește primary market. Există și o piață secundară, care funcționează puțin diferit: colecționarul care a cumpărat de la o galerie, vinde mai departe printr-o casă de licitație, astfel că respectiva lucrare este repusă într-un circuit al pieței și ajunge la un alt colecționar, dar din secondary market.
Ce cred că trebuie să știe orice om care își dorește să investească este că trebuie să facă un research. Este foarte mult acces la informație în zilele noastre: sunt foarte multe reviste, site-uri unde pot fi găsite informații despre artă și artiști, a precizat Suzana Vasilescu.
Există un buget pe care ar trebuie să-l dețină o persoană care ar vrea să investească în artă?
”Primesc foarte des această întrebare și de fiecare dată răspund la fel: și la târguri, și la galerii, prețurile pornesc de la câteva sute de euro, poate chiar de la 100 de euro, până la zeci de mii de euro, sute de mii de euro, depinde de inspirația pe care o ai, de bugetul de care dispui. Dar cred că important că oamenii trebuie să înțeleagă faptul că arta nu este o opțiune, este o necesitate”, a subliniat ea.
Multe alte detalii interesante le veți afla urmărind tot interviul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.