U.S. Transportation Command și U.S. Space Force văd un viitor sistem de super-autostrăzi spațiale în care Statele Unite, partenerii comerciali și aliații ar putea face călătorii multiple și regulate spre Lună sau dincolo de ea, folosind mai multe noduri unde ar putea să alimenteze, să facă lucrări de întreținere și chiar să arunce gunoiul.
Americanii se gândesc să pună în funcțiune aceste popasuri orbitale cât mai curând posibil. Pentru că nu este vorba doar de a face călătoria lunară de 384.399 km mai confortabilă. Este vorba de a împiedica China să construiască prima aceste hub-uri.
"Există un avantaj al primului venit aici", a declarat miercuri generalul de brigadă al Forțelor Spațiale, John Olson, în cadrul unui grup de discuții cu TRANSCOM, la un seminar al Asociației Naționale de Transport al Apărării privind logistica spațială.
"Am văzut politici declarate, în special de către chinezi", cu privire la ambițiile lor spațiale, a spus Olson. "Îmi propun să ajut să conduc națiunea noastră înainte, în strânsă colaborare cu TRANSCOM și cu celelalte elemente de conducere extinsă pentru a duce primii la îndeplinire acest lucru".
"Pentru că în acest fel, noi stabilim standardul, stabilim doctrina, guvernanța dintre principiile în care credem", a spus el. "Și, la fel cum engleza este limba Organizației Aviației Civile Internaționale, pentru spațiu, cred că trebuie engleza să fie utilizată pentru transportul spațial și pentru aceste elemente logistice largi și elemente de transport și nu mandarina."
SUA și China se află deja într-o cursă nu foarte subtilă pentru a se întoarce pe Lună. Primul care va ajunge acolo va fi primul care va avea acces la râvnita proprietate lunară, unde o bază ar putea avea acces la rezerva de apă care să asigure viața.
Eșecul spectaculos al „Concordski”, avionul de pasageri supersonic construit de sovietici
Tratatul privind spațiul cosmic din 1967 nu permite unei națiuni să "revendice" nicio porțiune din Lună și nici nu permite unei țări să pretindă că un pasaj prin spațiu este un teritoriu suveran. Însă, dacă SUA și aliații săi vor să păstreze deschisă principala cale de acces spre Lună și dincolo de ea, s-ar putea să fie nevoiți să ajungă acolo înaintea Chinei, a declarat Olson.
"Ei cred că Luna este un destin manifest pentru ei. Face parte din economia lor, face parte din ecuația lor de securitate", a spus el.
În cazul în care China își construiește active pe Lună sau printr-un hub cislunar important și apoi revendică teritorial acel pasaj, așa cum a făcut cu Insulele Spratly din Marea Chinei de Sud, acest lucru ar putea fi problematic, a spus Olson.
Planul este ca pozițiile hub-urilor de pe orbita joasă a Pământului, orbita geosincronă și orbita cislunară să ofere o rută de călătorie susținută către Lună.
"În acest deceniu, probabil până la jumătatea deceniului, vom începe să vedem cum se vor desfășura operațiuni pe suprafața lunară", a declarat Sam Ximenes, director executiv al Exploration Architecture Corporation, (XArc), care a luat, de asemenea, cuvântul în cadrul panelului.
Anul trecut, peste 7,2 miliarde de dolari au fost investite în companii spațiale mici, care s-au concentrat inițial pe accesarea spațiului și pe orbita joasă a Pământului, iar acum "vedem cum acești bani se mută în domeniul orbital, unde se vor mona zone de depozitare", a spus Ximenes.
În ceea ce privește preconizata autostradă spațială, Olson a spus că o mare parte din această infrastructură centrală pentru aprovizionarea navelor spațiale în tranzit va fi dezvoltată de companii private.
Această infrastructură va crește și se va dezviolta, pe măsură ce tot mai multe companii - și țări - vor stabili baze lunare, a spus Ximenes. "Vor exista misiuni de reaprovizionare, pe măsură ce vom avea baze acolo, va fi nevoie să schimbăm echipajele, așa că acest lanț de aprovizionare spațială a viitorului se apropie".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.