Anunțul vine la patru săptămâni după ce armata a ales V-280 Valor, fabricat de Bell, în detrimentul lui Defiant X, un elicopter de concepție nouă fabricat în comun de Sikorsky și Boeing, pentru ceea ce serviciul numește Viitorul avion de asalt cu rază lungă de acțiune, sau FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft).
"Datele și discuțiile ne fac să credem că propunerile nu au fost evaluate în mod consecvent pentru a oferi cea mai bună valoare în interesul armatei, al soldaților noștri și al contribuabililor americani", au spus Sikorsky și Boeing într-o declarație comună. "Importanța critică a misiunii FLRAA pentru armată și pentru națiunea noastră necesită soluția cea mai capabilă, accesibilă și cu cel mai mic risc. Rămânem încrezători că DEFIANT X este aeronava transformatoare de care armata are nevoie pentru a-și îndeplini misiunile complexe astăzi și în viitor."
Biroul guvernamental nepartizan de responsabilitate va analiza protestul și trebuie să ia o decizie în termen de 100 de zile. Recomandările sale ar putea varia de la îndemnarea armatei de a reevalua ofertele până la a spune că protestul este lipsit de temei. În cazul în care protestul este respins, Sikorsky - care face parte din Lockheed Martin - și Boeing ar putea contesta armata în instanță.
Purtătorii de cuvânt ai armatei și Bell nu au fost disponibili imediat pentru comentarii. Când armata a anunțat pe 5 decembrie că a ales V-280, oficialii au prezis că decizia va fi contestată. "Am anticipat că acest lucru s-ar putea întâmpla și am luat în calcul acest lucru în calendarul nostru", a declarat atunci Doug Bush, șeful achizițiilor armatei.
Oficialii armatei au declarat că V-280 de la Bell, o aeronavă care poate decola și ateriza vertical ca un elicopter, dar care își rotește elicele în zbor pentru a zbura la viteze mai mari, a oferit serviciului "cel mai bun raport calitate-preț.". Oficialii de la acea vreme au refuzat să ofere motive specifice pentru care a ales V-280.
Oficialii de achiziție au vrut "să se asigure că am ales aeronava potrivită pentru armată", a declarat Bush. "Sunt încrezător, procesul pe care l-am folosit a realizat acest lucru".
Înlocuirea Black Hawk se va dovedi probabil incredibil de profitabilă pentru ofertantul câștigător. Contractul ar putea avea o valoare de peste 70 de miliarde de dolari în următoarele decenii, în funcție de câte avioane vor fi achiziționate de armată, de alte ramuri ale armatei și de aliați.
Indiferent de decizia GAO, Lockheed va avea de câștigat. Compania este un furnizor de tehnologie pentru echipa V-280 a Bell. Dar dacă ar pierde ar pune mai multă presiune pe Sikorsky pentru a câștiga o altă competiție a armatei pentru noi elicoptere de atac și recunoaștere.
Înlocuirea celor peste 2.000 de Black Hawk din flota armatei nu ar fi imediată, deoarece proiectele de achiziție militară pentru avioane de concepție complet nouă durează adesea un deceniu sau mai mult înainte ca primele aeronave să fie gata de luptă.
Întârzieri semnificative ale proiectului FLRAA ar însemna probabil că flota Black Hawk existentă ar trebui să zboare mai mult timp. Aceasta înseamnă că Sikorsky și furnizorii săi ar putea beneficia de acordurile de întreținere necesare.
Citește și: Lockheed Martin, scrisoare de intenție cu România
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.