APTA a transmis solicitarea către Guvernul României, Ministerul Transporturilor (MT) şi Ministerului Dezvoltarii Regionale (MDRAP).
APTA solicită introducerea noțiunii de dispecerat pentru transportul în regim de închiriere. Această noțiune nu este definită în legisalația actuală, activitatea fiind preluată și susținută de platformele tehnologice, respectiv intermedierea de transport, conform recomandărilor Comisiei Eurpene.
„Pe de o parte, sunt primării prea mici și cu fonduri reduse pentru a justifica susținerea unui departament de licențiere. Pe de altă parte, Primăria Municipiului București nu a acordat - din 2003 și până în prezent – nici o licenţă de transport în regim de închiriere", declară Asociaţia Profesională de Transport Alternativ (APTA).
APTA solicită eliminarea plății în avans pentru contractele de acest tip, întrucat este o revedere neconstituțională, precum și introducerea permisiunii de efectuare a transportului în regim de închiriere a microintreprinderilor, persoanelor fizice autorizate sau întreprinderilor familiare printre formele juridice ale celor care participă la această industrie.
APTA mai solicită mutarea licențierii la Autoritatea Rutiera Romana (ARR), pentru a nu îngrădi dreptul la acces al titularilor de autovehicule care stau în raza de acces a anumitor primării ce nu doresc sau nu pot organiza un astfel de transport.
Citește și:Avertisment pentru Guvern: Interzicerea Uber va crește poluarea
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.