Huawei vine din spate în forță, conform datelor firmei de cercetare de piață Canalys, analizate de Reuters.
China este a treia mare piașă a Apple iar dificultățile se țin lanț pe această piață pentru marele producători de electronice de peste ocean.
Livrările de smartphone-uri Huawei în China au crescut în ritm anual cu 41% în trimestrul doi din 2024, datorită succesului noului model Pura 70.
Datele Canalys, care nu indică şi cifrele privind livrările Apple, au arătat că în perioada aprilie-iunie 2024 cota sa de piaţă în China s-a redus la 14%, de la 16% în trimestrul doi din 2023. În urma acestui declin, Apple a ajuns pe locul şase pe piaţa telefoanelor mobile inteligente din China, după ce anterior ocupase locul trei.
Per ansamblu, piaţa chineză de smartphone-uri a înregistrat o creştere de 10% în trimestrul doi din 2024, pe primele locuri fiind Vivo, cu o cotă de piaţă de 19%, Oppo, Honor şi Huawei cu 16%, 15% şi, respectiv 15%.
"Producătorii interni au demonstrat că pot fi liderii pieţei, ocupând pentru prima dată în istorie primele cinci locuri în China continentală. Pe de altă parte, Apple se confruntă cu presiuni în creştere pe piaţa chineză şi se concentrează pe optimizarea gestionării canalelor", a apreciat Lucas Zhong, analist la Canalys.
În mai, Apple a lansat o campanie agresivă de reduceri, oferind reduceri de preţ de până la 2.300 yuani (318,84 dolari) la anumite modele de iPhone.
Firma de cercetare de piaţă TechInsights se aşteaptă ca livrările totale ale Huawei în China să depăşească 50 milioane de unităţi, din care zece milioane modelul Pura 70. Astfel, Huawei ar ajunge pe primul loc, cu o cotă de piaţă de 19%, de la 12% în 2023, previzionează TechInsights.
Apple pare să încerce să inventeze noi modalități de a se reafirma pe plan internațional. În ultimele săptămâni au circulat zvonuri, provenite de la interni ai companiei că gigantul tehnologic pregătește primul său smartphone pliabil.
Această mișcare ar aduce o revitalizare, în așa fel cum s-a întâmplat când sud-coreeni de la Samsung au lansat pentru prima dată acest concept în 2019.
Citește și: Apple lucrează la primul iPhone pliabil. Când ar putea fi lansat acesta
Conform acestor surse, această lansare ar coincide o nouă fază a implementării tehnologiei AI pe noile modele iPhone, capitol la care Apple este, de asemenea, în urmă față de rivalii săi Google sau Meta.
Abia cu ocazia conferinței Worldwide Developers Converence de anul acesta (WWDC 2024), Apple a prezentat „Apple Intelligence”, care încorporează capabilități avansate de inteligență artificială în întregul său ecosistem. Cu toate acestea, aceste funcții sunt disponibile numai pe dispozitivele high-end, cum ar fi iPhone 15 Pro, iPad Pro cu cipuri din seria M și Mac-urile care rulează Apple Silicon.
În ceea ce privește piața din China, aceasta a început să fie mai reticentă la modul general în ceea ce privește produsele de lux, în special cele din occident. Această ezitare a clienților vine pe tema un economii mai slabe pe care Beijingul o resimte după pandemia de Covid19.
Citește și: Brandurile de lux sunt în plină cădere din cauza scăderii vânzărilor din China
Ca o consecință, cel mai mare producător de bunuri de lux LVMH a avut vânzări în pierdere de 14% în intervalul aprilie-iule 2024 în Asia. Acest context are legătură și cu faptul că autoritățile chineze au început să închidă conturile influencerilor care își expun opulența pe platformele de socializare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.