Unii observatori bine informați consideră că, de fapt, Apple lucrează deja la proiect de aproape 8 ani, mai exact din 2014... Cu 2025 ca an pentru lansarea noii sale bijuterii revoluționare.
Totul este încă pe masă...
Inginerii companiei au gândit diferite scenarii, ceea ce ajută la estomparea liniilor de demarcație pentru concurență pe o piață hiper-sensibilă din punct de vedere tehnologic: Un vehicul fără volan? Da, de ce nu, la fel cum nu este exclusă nici varianta unei mașini fără accelerație sau frână...
Iar, potrivit Bloomberg, Apple a făcut un pas decisiv în proiectarea unor cipuri și senzori modernizați pentru un sistem de conducere autonomă de înaltă securitate. Apple ar fi finalizat lucrările de bază pentru cipul de bază care va alimenta viitoarea mașină minune, compus din procesoare neuronale capabile să controleze inteligența artificială necesară pentru conducerea autonomă.
O mașină 100% autonomă?
Apple, care lucra inițial în paralel la două sau trei proiecte, inclusiv la o mașină cu capacități limitate de conducere autonomă și la o mașină complet autonomă, ar fi ales, într-un final, opțiunea "autonomie completă"...
Problema volanului rămâne totuși nerezolvată, dar Apple pare că încline pentru un sistem de urgență care să permită utilizatorului să preia controlul manual... sau vocal în cazul unor probleme tehnice. La Apple, proiectul mașinii autonome este condus de Kevin Lynch, care s-a alăturat echipei în urmă cu câteva luni și care a lucrat anterior la watchOS, sistemul de operare pentru Apple Watch...
În căutarea unui partener
Din punct de vedere industrial, Apple încă mai caută, se pare, un partener pentru construirea vehiculului său, după eșecul negocierilor cu sud-coreenii de la Hyundai. Se spune că sunt multe opțiuni pe masă, dintre care unele ar implica producția pe teritoriul american.
Citește și Apple vrea să concureze POS-urile: iPhone, folosit pentru a accepta plățile cu cardul
Citește și Jeff Bezos a dat peste cap viața acestui om! Habar nu știa ce face
În ceea ce privește comercializarea, aceasta s-ar putea baza pe modelul VTC-urilor, cum ar fi Uber, Lyft sau taxiurile robot Waymo (Google), dar se are în vedere și vânzarea directă către persoane fizice. Până în 2025, însă, multe se pot schimba.
Nervii întinși la maxim
În centrul acestui proiect Titan se află o tehnologie inovatoare care ar putea reduce "radical" costul bateriilor și crește autonomia vehiculelor. Relansat în 2018 cu revenirea unui fost angajat Apple, Doug Field, care a lucrat pentru producătorul de automobile electrice Tesla, proiectul a cunoscut o accelerare spectaculoasă în ultimele luni...
Suspectat de mult timp că pregătește o alianță cu Apple, producătorul auto sud-coreean Hyundai Motor a negat în cele din urmă că ar fi în discuții cu grupul american pe această temă, după ce a confirmat discuții preliminare cu gigantul american al tehnologiei. În cadrul grupului sud-coreean însuși, unii directori se temeau că producătorul va deveni un simplu subcontractant al grupului american, precum parteneriatul încheiat între Apple și Foxconn pentru iPhone.
Analiștii de la SK Securities consideră că discuțiile ar fi eșuat din cauza unor scurgeri de informații în presă care nu ar fi fost pe placul grupului Apple, cunoscut pentru cultul secretului... Cert este că pentru specialiștii Wedbush, mașina Apple este pur și simplu "inevitabilă", iar un parteneriat între Apple și un producător auto este probabil încă în cărți în acest dosar titanic...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.