Publicitate
Această schimbare vine ca un răspuns la o nouă lege a UE, denumită "Digital Markets Act", care impune companiilor din acest domeniu cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar și o capitalizare de piață de 75 de miliarde de euro să facă, printre altele, ca aplicațiile lor să fie compatibile cu cele ale rivalilor și să lase utilizatorii să decidă ce aplicații să instaleze pe dispozitivele lor.
Începând cu luna martie, dezvoltatorii vor putea să ofere magazine de aplicații alternative pe iPhone-uri și să renunțe la utilizarea sistemului de plată în aplicație al Apple, care percepe comisioane de până la 30%.
Cu toate acestea, dezvoltatorii vor trebui în continuare să trimită aplicațiile la Apple pentru a fi analizate în ceea ce privește riscurile de securitate cibernetică și fraudele, iar Apple va percepe o taxă de la aceștia.
Firme precum Spotify și Epic Games, creatorul "Fortnite", au declarat ani la rând că comisioanele și restricțiile impuse de Apple le îngreunează afacerile.
Apple a declarant, la începutul acestei luni, că va modifica regulile privind crearea de linkuri către site-uri web terțe pentru plată în Statele Unite, pentru a se conforma unei hotărâri într-un proces antitrust intentat de Epic Games.
Însă Apple a mai spus că va percepe un comision de 27% din veniturile obținute din aceste operațiuni, da în schimb, în UE, dezvoltatorii vor putea utiliza gratuit aceste servicii de plăți către terți în cadrul unei aplicații din App Store.
De asemenea, utilizatorii din UE pot efectua plăți fără contact fără a utiliza sistemul Apple Pay.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.