"Ca modalitate de transmitere factură si schemă către clienții finali avem două variante fie electronic fie prin Poștă. Trăim în perioada digitalizării și cu toții ne dorim să avem o factură în format electronic. Avem mai multe modalități prin care clientul poate opta", a explicat reprezentatul Enel.
My Enel
"Cea mai simplă este aplicația My Enel. În aceasta avem acces la foarte multe informații printre care și factura. O vedem când se emite. O putem achita de acolo. Sunt mult mai multe variante. Pe de altă parte există și un site pe care noi îl avem dedicat facturi.enel.ro în care clientul poate introduce datele și poate să își obțină factura în format electronic" a declarat Ioana Krekan.
Modalități de plată
"Din punct de vedere modalități de plată avem destul de multe canale puse la dispoziția clientului. Cea mai rapidă și preferată ca să zic așa clienților noștri este cea din conturi My Enel pentru că selectezi direct factura și apoi introduci detaliile cardului și se achită valoarea facturii respective. Pe de altă parte mai sunt și alte metode de plată cum ar fi transfer bancar sau prin terminalele de plată pe care le știm cu toții în marile lanțuri de magazine, o altă metodă de plată preferată de clienții noștri este direct debit ul. Practic acea retragere de sumă automată pentru factura de energie electrică și multe altele pe care clienții le au la dispoziție. Dar cele mai importante sunt și cele preferate de clienți sunt fie plata direct din conturi My Enel fie prin direct debit.
Dacă avem în continuare nelămuriri. Noi îi am pus la dispoziția clientului destul de multe canale de contact primul fiind chiar site ul nostru unde avem o secțiune dedicată de chat, inclusiv în social media pe Facebook mai exact. Pe de altă parte avem și contul My Enel de unde poate transmite clientul solicitările sale. Și nu în ultimul rând call center Energie sau Enel Energie Muntenia la care colegii mei răspund tuturor întrebărilor", a adăugat reprezentatul Enel.
Ioana Krekan a explicat cum se va calcula factura dacă un abonat nu transmite la timp indexul.
„Este foarte important să îl transmitem, deoarece acesta reflectă cantitatea, mai exact consumul exact din acea perioadă şi este folosit în emiterea următoarei facturi. Trebuie să înţelegem că dacă nu avem acest index transmis, vom aplica alte reguli de facturare. Şi anume: fie vom folosi o citire de regularizare de la distribuitorul de energie electrică sau gaze naturale – dacă există, dacă distribuitorul a făcut o citire efectivă în teren a contorului – iar dacă nu avem, vom merge mai departe şi vom factura fie pe convenţia de consum – dacă există şi dacă clientul o are deja semnată cu noi – sau vom merge pe o cantitate estimată de distribuitorul de energie electrică.
Acesta este motivul pentru care este important să transmitem indexul: pentru a reflecta cantitatea de energie electrică consumată în perioada respectivă” a explicat Ioana Krekan pentru cititorii DC Business.
Cât priveşte perioada în care trebuie transmis indexul, Ioana Krekan a spus: „Fiecare client are o perioadă dedicată în care îşi poate transmite indexul lunar, atât la energie electrică cât şi la gaze naturale. În cazul clienţilor ENEL ENERGIE şi ENEL ENERGIE MUNTENIA, clienţii regăsesc în pagina trei a facturii detaliile despre perioada şi modalitatea de transmitere a indexului. Acolo regăsim adresa locului de consum, codul de identificare şi, cum menţionam mai devreme, avem şi partea de transmitere index, unde regăsim numărul la care putem fi apelaţi pentru transmiterea indexului în cazul în care nu îl transmitem din aplicaţie, intervalul în care trebuie să transmitem indexul şi intervalul alocat citirilor noastre de regularizare”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.