Textul precizează că ”datele cu caracter personal” trebuie interpretate drept ”orice informație privind o persoană fizică identificată sau identificabilă (”persoana vizată”)”, în timp ce operatorul de date este ”persoana care stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal”.
În ceea ce privește responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal, acesta este, conform aceluiași proiect de lege, ”persoana fizica sau juridica, institutia/autoritatea publica, agenda sau un alt organism (operator) care indeplinește sarcinile prevazute in Legea nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie -2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulatie a
acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), cap v, art. 10, in baza unui contract de munca, respectiv contract comercial”.
Potrivit proiectului, poate deveni responsabil cu protecția datelor îndeplineşte următoarele condiţii:
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are studii superioare, cu diplomă de licență;
- a efectuat o vechime în muncă de cel puțin un an;
- a efectuat un curs de specializare / perfecționare, absolvit cu certificat care să ateste competențele necesare exercitării meseriei;
- este aptă, din punct de vedere medical, pentru exercitarea acestei activități;
- nu a fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni de natură să aducă atingere prestigiului profesiei.
Citește și Scădere cu 12% a producției industriale în România
Proiectul mai prevede şi care sunt atribuțiile unui astfel de specialist printre care:
1. Informarea organizației şi persoanelor vizate cu privire la drepturile şi obligaţiile lor în baza legislaţiei privind protectia datelor cu caracter personal;
2. Monitorizarea modalităţii în care organizaţia respectă legislaţia privind acest domeniu;
3. Emiterea de recomandări şi oferirea asistenţei de specialitate organizatiei cu privire la interpretarea şi aplicarea prevederilor legislaţiei privind protecţia datelor personale;
4. Gestionarea relației cu Autoritatea de protecție a datelor;
5, Analiza şi evaluarea riscurilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, etc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.