Pe agenda şedinţei de Guvern de vineri, 16 februarie, se află şi o hotărâre pentru aprobarea atestării unor localități sau părți din localități ca stațiuni turistice de interes național, respectiv local, precum și modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 852/2008 pentru aprobarea normelor și criteriilor de atestare a stațiunilor turistice.
Prin acest document se aprobă atestarea ca staţiune turistică de interes naţional a Zonei turistice a municipiului Baia Mare, județul Maramureș. De asemenea, se aprobă atestarea ca stațiuni turistice de interes local a următoarelor localități sau părți din localități:
a) comuna Lerești, județul Argeș
b) Zona turistică Vârtop-Nucet, județul Bihor
c) comuna Sâncraiu, județul Cluj
d) comuna Sita Buzăului, județul Covasna
e) Zona turistică a orașului Vlăhița, județul Harghita
f) Zona turistică Cincis-Cerna, comuna Teliucu Inferior, județul Hunedoara
g) comuna Râu de Mori, județul Hunedoara
h) Zona turistică a comunei Șișești, județul Maramureș
i) comuna Ieud, județul Maramureș
j) orașul Broșteni, Județul Suceava
k) comuna Fârdea, județul Timiș
l) comuna Murighiol, județul Tulcea
m) Zona turistică a comunei Costești, Județul Vâlcea
n) comuna Urechești, județul Vrancea.
Acest proiect de act normativ propune ȋnlocuirea Anexei nr. 5 "Lista localităţilor atestate ca staţiuni turistice de interes naţional, respectiv local" din Hotărârea Guvernului nr. 852/2008 pentru aprobarea normelor şi criteriilor de atestare a staţiunilor turistice, cu completările ulterioare, cu o nouă anexă cuprinzȃnd lista actualizată a localităţilor atestate ca staţiuni turistice de interes naţional respectiv local, în urma solicitării și a îndeplinirii de către acestea a criteriilor legale.
Toate stațiunile atestate până la aprobarea prezentului act normativ vor avea obligația ca într-o perioadă de trei ani să transmită o documentație în vederea reevaluării statutelor acordate care va consta din următoarele documente: strategie de dezvoltare turistică a stațiunii, dovada publicării în Observatorul Teritorial Național gestionat de autoritatea administrației publice centrale responsabilă cu domeniul urbanismului, a documentației de urbanism aflate în perioada de valabilitate, respectiv planul urbanistic general și/sau, după caz, planul urbanistic zonal, în cadrul cărora perimetrul stațiunii turistice va fi delimitat pe planșa de încadrare și pe planșa de reglementare a Planului Urbanistic General, respectiv Planului Urbanistic Zonal, după caz, și Anexa 1 privind criteriile obligatorii de atestare a stațiunilor turistice.
Impactul economic
Pe termen mediu şi lung, actul normativ va crea un impact pozitiv ȋn sensul că localităţile atestate vor putea fi promovate ca staţiuni turistice de interes național, respectiv local, şi vor avea şanse mai mari ȋn atragerea de finanţări nerambursabile, ȋn condiţiile ȋn care unele programe de finanţare impun existenţa atestării ca staţiune turistică. Avȃnd ȋn vedere efectul multiplicator al turismului ȋn sectoarele economice conexe, precum transporturile, construcțiile, agricultura, artizanatul și comerțul cu amănuntul, realizarea unor proiecte de dezvoltare a turismului ȋn localităţile atestate ca staţiuni turistice vor genera un impact benefic pentru dezvoltarea economică și creşterea calităţii vieţii pentru rezidenţii acestor zone.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.