Această posibilitate a fost inclusă într-un ordin al preşedintelui ANRE, aprobat pe 23 decembrie. Aceasta în contextul în care, de la 1 ianuarie, piaţa de electricitate va fi complet liberalizată, iar preţurile finale nu vor mai fi reglementate de ANRE.
Alte prevederi ale ordinului se referă la obligaţia furnizorilor de ultimă instanţă (FUI - n.r.) de a transmite clienţilor casnici odată cu oferta pentru serviciul universal şi cel puţin o ofertă concurenţială, atât în cursul lunii decembrie 2020, cât şi în luna ianuarie 2021.
De asemenea, este cuprinsă şi obligaţia FUI de a asigura clienţilor casnici cu care încheie contract concurenţial, printr-o factură emisă după încetarea contractului reglementat cu furnizorul de ultimă instanţă, o regularizare comercială, astfel încât valoarea consumului de energie electrică realizat de aceşti clienţi în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2021 şi data încetării contractului încheiat cu furnizorul de ultimă instanţă, rezultată după aplicarea regularizării, să fie aceeaşi cu valoarea care ar fi rezultat în condiţiile aplicării, în aceeaşi perioadă, a ofertei concurenţiale pe baza căreia a fost încheiat contractul concurenţial.
Furnizorii sunt obligaţi să actualizeze toate ofertele din comparator la data publicării Ordinului în Monitorul Oficial.
"Facem precizarea că trecerea unui client casnic de la un furnizor de ultimă instanţă la un alt furnizor nu implică costuri suplimentare. Procesul de schimbare a furnizorului este simplu şi gratuit, nu necesită modificări de ordin tehnic, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de declanşarea sau parcurgerea acestuia. Toţi clienţii casnici au dreptul să îşi schimbe oricând furnizorul de energie electrică, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării", au subliniat reprezentanţii Autorităţii.
Citește și ANRE, informații noi privind FACTURA la energie după 1 ianuarie
Furnizorii de energie electrică au obligaţia conform legii: să achiziţioneze energie electrică, astfel încât să asigure acoperirea consumului clienţilor săi, cu prioritate pentru clienţii beneficiari ai serviciului universal din portofoliul propriu, iar, la cererea scrisă a unui client final, să comunice, în scris, într-un interval de cel mult 15 zile lucrătoare, o ofertă privind condiţiile echitabile de furnizare a energiei electrice, care conţine, obligatoriu, preţul de furnizare, termenii de plată şi data-limită de încheiere a contractului de furnizare şi nu trebuie să utilizeze practici comerciale incorecte sau înşelătoare în relaţia cu clientul final, nerespectarea acestor obligaţii fiind sancţionată conform legii cu amenda între 5-10% din cifra de afaceri anuală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.