Cu alte cuvinte, semnătura electronică poate fi deosebit de utilă angajatorilor care au salariați care lucrează de acasă sau din alte locuri în afară de sediul firmelor (telesalariați). Însă aceasta poate fi utilă oricărui angajator, indiferent unde lucrează salariații săi.
„Sigur că da. Contractele de muncă pot fi semnate electronic între părți inclusiv în cazul celor pentru muncă la domiciliu sau telemuncă. Practic, câtă vreme părțile trebuie să își asume prin semnătura lor, în scris, un document, atunci acesta trebuie semnat. Dacă documentul este pe hârtie, părțile semnează de mână, iar dacă documentul este în format electronic, fiecare semnatar folosește semnătura sa electronică”, a explicat pentru Avocatnet Veronica Mitroi, Electronic Signature Business Unit Director la certSIGN, subliniind că pentru salariați nu există niciun fel de cost în acest sens.
Citește și Contractele de muncă s-ar putea încheia în prezența avocaților
Semnarea electronică a contractelor este valabilă și dacă o firmă din România folosește salariați din alte țări, de exemplu. „Da, angajatorii pot semna electronic contracte cu salariați din alte țări. Semnătura electronică este una nominală, iar, prin analogie cu semnătura de mână, poți semna un document în nume propriu, dar și în numele companiei, utilizând aceeași semnătură. Singura situație specifică este cea în care semnezi în numele companiei în sensul în care, indiferent ce semnătură pui pe document, de mână sau electronică, trebuie să ai dreptul să reprezinți compania”, a precizat Veronica Mitroi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.