Șantierul naval Brăila a adus 70 de muncitori din Vietnam

DCBusiness Team |
Data publicării:

Şantierul Naval Vard din Brăila, cel mai mare angajator privat local, a adus 70 de angajaţi din Vietnam şi intenţionează să mai aducă încă 60 pentru a acoperi deficitul de forţă de muncă, în condiţiile în care nu a reuşit să îşi acopere toate necesităţile cu muncitori români, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, directorul şantierului, Alina Puia. 

"Noi avem un şantier naval în Vietnam, oamenii de acolo ne-au ajutat să îi selecţionăm pe cei care au venit la Brăila. E destul de greu cu forţa de muncă, cu toate că ne străduim de peste un an şi avem publicitate peste tot. Cumva, în timp, a dispărut respectul faţă de muncă. E o muncă grea aici, iar acum se caută locuri mai bine plătite şi cu muncă uşoară. Ca societate axată pe industrie, în acest moment, cred că suntem societatea care plăteşte cel mai bine angajaţii pe zonă industrială. Sunt zone unde sunt mai bine plătiţi", a afirmat Alina Puia 

Preşedintele Consiliului de Administraţie al celor două şantiere navale din România care aparţin Vard, respectiv Brăila şi Tulcea, Mauro Leboffe, a arătat, în aceeaşi conferinţă de presă, că începând de anul acesta şantierul brăilean a intrat pe piaţa navelor de croazieră şi a navelor de tip ferry cu propulsie electrică. 

Potrivit lui Mauro Leboffe, coordonator al operaţiunilor din România, şantierele din Brăila şi Tulcea au capacitatea de a construi cam orice tip de nave, având deja comenzi semnate până în 2025, pentru nave de croazieră, nave de tip ferry cu propulsie electrică, nave de expediţie pentru zonele polare, nave de pescuit, nave specializate pentru operaţiuni offshore, nave de patrulare în zone de coastă. 

Şantierul Naval din Brăila s-a implicat şi în reparaţia capitală şi modernizarea Bricului Mircea şi se pregăteşte, în prezent, pentru a participa la licitaţia care va fi organizată pentru modernizarea navei pentru cercetări maritime şi scafandri "Grigore Antipa". 

În Şantierul Naval din Brăila pot fi construite şi montate simultan 12 nave, ceea ce înseamnă că şantierul poate onora la timp un număr mare de comenzi. Până în prezent, comenzile au fost de la clienţi din Norvegia, Germania, Franţa, Olanda, India, Coreea de Sud şi Kazakhstan. 

"Pe lângă faptul că am construit şi construim nave de foarte multă vreme, am reuşit să livrăm, de-a lungul vremii, nu numai corpuri, dar şi nave complet echipate. Anul acesta, am livrat şapte astfel de nave, complet echipate, care au plecat pe motoarele lor până în Marea Caspică. Şantierul Naval de la Brăila are 1.800 de angajaţi şi are cel mai bun flux de producţie, în sensul că nu sunt întoarceri. Limitările noastre ţin de capacităţile macaralelor, pentru construcţia de unităţi avem maxim 100 de tone. La nave, limitarea noastră ţine de calea de lansare, care are o greutate maximă, pe care trebuie să o respectăm. După un amplu proces de modernizare a platformei de lansare, am ajuns la 3.200 de tone, înainte erau 2.600 de tone", a explicat directorul Şantierului Naval de la Brăila, Alina Puia. 

Grupul Vard este considerat unul dintre cei mai importanţi actori din domeniul designului şi construcţiei de nave, acesta deţinând cinci unităţi în Norvegia, două în România, una în Brazilia şi una în Vietnam. 

Fincantieri Oil & Gas, parte a grupului italian Fincantieri, deţine pachetul majoritar de acţiuni al Vard. Grupul italian se recomandă drept cel mai mare grup de şantiere navale din lume, deţinând 20 de unităţi pe patru continente şi 19.500 de angajaţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472132.53RON
1 ETH = 15940.00RON
1 LTC = 438.46RON
1 XRP = 6.92RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17184.50-0.68%
BET-BK3185.56-1.12%
BET-EF926.00-0.36%
BET-FI60663.180.00%
BET-NG1216.00-0.30%
BET-TR37897.39-0.69%
BET-TRN36836.03-0.69%
BET-XT1475.83-0.65%
BET-XT-TR3199.41-0.65%
BET-XT-TRN3116.42-0.65%
BETAeRO912.32-1.03%
BETPlus2543.18-0.67%
RTL38136.04-0.45%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel