Șantiere navale Tulcea - Brăila. Investiții colosale

Diana Badea |
Data publicării:
Șantiere navale
Șantiere navale

Investiţiile realizate de grupul Fincantieri în ultimii ani în şantierele navale din judeţele Tulcea şi Brăila sunt estimate la 150 de milioane de euro de către preşedintele Consiliului de Administraţie al celor două şantiere, Mauro Leboffe, care susţine că aici poate fi construit şi un submarin, dacă există cerere.

Investiţiile realizate pe cele două platforme au vizat atât extinderea capacităţii de producţie şi îmbunătăţirea condiţiilor de lucru pentru angajaţi, cât şi îndeplinirea cerinţelor privind protecţia mediului.

"Vrem ca aceste şantiere să fie unele dintre cele mai competitive din Europa. În România, nu avem două şantiere, ci un sistem integrat, flexibil", a menţionat în timpul unei întâlniri cu presa preşedinte Leboffe.

Submarin pentru Forțele Navale Române

Întrebat cu privire la posibilitatea de a construi un submarin pentru Forţele Navale Române, el a menţionat că transferul de tehnologie este posibil în funcţie de cerere.

"Putem transfera uşor competenţele şi tehnologia, unde este necesar, dacă este necesar", a afirmat preşedintele Consiliului de Administraţie al celor două şantiere din România.

Investiții în tehnologizare

Investiţiile în tehonologizare au început, potrivit directorului şantierului tulcean, Laurenţiu Ruşinoiu, în urmă cu zece ani, atunci când au fost achiziţionaţi primii roboţi. "Am investit în roboţi pentru a creşte eficienţa şi capacitatea de producţie, nu pentru a disponibiliza forţă de muncă", a menţionat Ruşinoiu.

Una dintre secţiile modernizate în ultimii ani este cea de prefabricare, locul în care se face primul pas pentru construirea unei nave. "Aici, se debitează materialul necesar navei şi se confecţionează pentru asamblare. Linia a fost robotizată pentru creşterea gradului de eficienţă în anul 2017", a declarat şeful Secţiei Prefabricare din şantierul tulcean, Mihai Dima.

Lângă liniile de prefabricare moderne funcţionează şi una în care nu s-a investit până în prezent, iar productivitatea acesteia este de două ori mai mică, potrivit lui Dima.

Investiție în Secția de tubulatură

În Secţia de tubulatură s-a investit în ultimii ani circa 8 milioane de euro, importanţa acesteia pentru şantier fiind dată de una din cerinţele principale ale proprietarilor navelor, aceea de a avea o suprafaţă cât mai mică ocupată de ţevi. "Capacitatea actuală a acestei fabrici este de 300 de ţevi pe zi, iar obiectivul nostru este să ajungem la 400", a menţionat preşedintele Leboffe.

Alte investiţii realizate pe platforma tulceană vizează achiziţionarea unor noi macarale, dragarea bazinului în care se lansează navele şi amenajarea acestuia, precum şi creşterea de patru ori a capacităţii sincroliftului.

Şantierele Vard din Tulcea şi Brăila construiesc nave de croazieră, dar remorchere şi nave offshore şi asigură servicii pentru acestea.

Dacă până în anii trecuţi numărul vaselor lansate la apă pe platforma tulceană ajungea la 14, anul acesta, potrivit directorului Ruşinoiu, au fost lansate mai multe corpuri de nave cu o greutate totală de peste 40.000 de tone de metal.

Grupul Vard

Grupul Vard este considerat unul dintre cei mai importanţi actori din domeniul designului şi construcţiei de nave, acesta deţinând cinci unităţi în Norvegia, două în România, una în Brazilia şi una în Vietnam.

Fincantieri Oil & Gas, parte a grupului italian Fincantieri, deţine pachetul majoritar de acţiuni al Vard. Grupul italian se recomandă drept cel mai mare grup de şantiere navale din lume, deţinând 20 de unităţi pe patru continente şi 19.500 de angajaţi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472605.84RON
1 ETH = 15812.68RON
1 LTC = 432.78RON
1 XRP = 7.04RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel